Compania suedeză Electrolux a anunțat planuri de reducere a costurilor și a avertizat că profitul său va scădea, în condițiile în care inflația ridicată și încrederea scăzută a consumatorilor micșorează cererea pentru electrocasnicele sale, transmite Reuters.
Cererea de electrocasnice în Europa și Statele Unite a scăzut într-un ritm accelerat în trimestrul trei, stocurile mari ale retailerilor și dezechilibrele lanțului de aprovizionare mărind costurile și ineficiența, a spus Electrolux.
”Este de așteptat ca veniturile grupului să scadă semnificativ în trimestrul trei, în comparație cu trimestrul doi, excluzând și costul unic de ieșire de pe piața din Rusia”, a spus grupul într-un comunicat.
În trimestrul aprilie-iunie, Electrolux a înregistrat un profit operațional mai slab decât se aștepta, de 560 de milioane de coroane suedeze (53,4 milioane de dolari), scrie News.ro
Cel mai mare producător de electrocasnice din Europa a declarat că reducerile de costuri în Europa și America de Nord vor avea ca rezultat o contribuție semnificativă la obținerea unor rezultate pozitive în 2023.
”Programul, care începe imediat, se va concentra pe reducerea costurilor variabile, cu o atenție deosebită dată eliminării ineficiențelor de cost în lanțul nostru de aprovizionare și producție”, a spus compania într-un comunicat.
În timp ce Electrolux a investit masiv în fabricile sale din America de Nord, CEO-ul Jonas Samuelson le-a spus analiștilor că pandemia și penuria de componente au întârziat creșterea producției locale.
”Până acum, atenția noastră s-a concentrat aproape exclusiv pe creșterea producției cu orice preț... Acum trebuie să trecem la o perspectivă mult mai mare de productivitate a costurilor, atât în partea lanțului de aprovizionare, cât și în propria noastră producție.”
În Europa, a spus Samuelson, Electrolux se aștepta ca clienții să continue să întârzie achizițiile.
”Atâta timp cât vedem încrederea consumatorilor la aceste niveluri foarte scăzute, în combinație cu o inflație generală foarte mare... oamenii își vor ține portofelul destul de greu”, a spus el.
Acțiunile Electrolux au scăzut cu 42% în acest an. Electrolux a declarat că va detalia țintele de reducere a costurilor și costurile de restructurare în raportul său pentru trimestrul al treilea, care urmează să fie prezentat pe 28 octombrie.