Compania Iulius, controlată de Iulian Dascălu, cel mai mare proprietar român de centre comerciale moderne, și partenerii Atterbury Europe au semnat o finanțare de 410 milioane euro pentru rețeaua națională de shopping centers regionale Iulius Mall din Iași, Cluj-Napoca, Suceava și Timișoara.
Creditul, prezentat drept cel mai mare acordat până acum în România în real estate, susține planurile investiționale ale dezvoltatorului pe termen lung, cu scopul consolidării statutului proiectelor sale ca lidere regionale pe segmentul retail și entertainment.
Creditul este o refinanțare sindicalizată pe termen lung, acordată de către Erste Group, Banca Comercială Român, Raiffeisenlandesbank Niederösterreich-Wien, OTP Bank și OTP Bank România.
„Este o tranzacție de referință pentru piața de real estate din România, prin volumul și caracteristicile sale care constituie o alternativă viabilă la piața de capital. Noul împrumut are scopul de a implementa obiectivele corporate din strategia de dezvoltare a companiei”, a declarat Marius Perșenea, Chief Operating Officer Iulius.
Din 2017, rețeaua de mall-uri regionale Iulius Mall din Iași, Suceava, Cluj-Napoca și Timișoara (parte integrată din ansamblul mixed-use Iulius Town Timișoara) este deținută în parteneriat 50 – 50 de companiile Iulius și Atterbury Europe.
Compania are în dezvoltare, în prezent, Palas Campus Iași, cea mai mare clădire de birouri din țară, cu o suprafață de 60.000 mp și o investiție de 120 de milioane de euro; cel de-al doilea Family Market, concept de retail de proximitate, axat pe antreprenoriat local, în cartierul Bucium din Iași, cu o suprafață de retail închiriabilă de peste 5.000 mp (investiție de peste 11 milioane de euro), și extinderea Iulius Mall Suceava cu încă 14.000 mp adiționali, investiție de peste 14 milioane de euro care va transforma proiectul regional în cea mai mare suprafață de retail din nordul țării (65.000 mp).
Totodată își propune dezvoltarea celui mai amplu proiect de reconversie urbană din România, cu o valoare a investiției estimată la jumătate de miliard de euro, prin transformarea platformei Carbochim din Cluj-Napoca, după relocarea și modernizarea fabricii, într-un proiect mixed-use unic, cu funcțiuni de retail, office, rezidențial, cultural și de entertainment.
Iulian Dascălu a încasat în 2021, de pe urma celor cinci mall-uri dezvoltate de el și deținute în parteneriat cu sud-africanii de la Atterbury Europe (cu excepția Palas Iași), venituri de 101 milioane de euro, cu 31% peste rezultatul anului 2020 și chiar și peste cifra de afaceri din 2019, cu excepița Iulius Mall Iași. Rezultatele l-au ajutat să se mențină pe locul doi în topul marilor proprietari de centre comerciale, după NEPI Rockcastle.