Fumătorii au răsuflat ușurați doar o lună, în urma majorării accizelor de la 1 august, majorare care, surprinzător, nu s-a văzut imediat în preț. De astăzi, însă, potrivit comercianților, liderul pieței, British American Tobacco (BAT), a efectuat o scumpire de 1 leu pe pachet la mărcile sale premium și una de 50 de bani la celelalte sortimente. Conform unor surse din piață ale Profit.ro, principalii săi concurenți, JTI și Philip Morris, au păstrat deocamdată aceleași prețuri ca cele din lunile trecute, stabilite în urma ultimei majorări, din aprilie.
Cel puțin un alt jucător, mai mic, Lozan Logistic SRL, a crescut prețul țigărilor pe care le comercializează, Austin, cu 50 de bani, începând cu aceeași zi, de la 17 lei la 17,5 lei pachetul.
Acesta este cea de-a doua scumpire efectuată de BAT în acest an, după cea din februarie, când a crescut prețul tuturor sortimentelor comercializate cu 50 de bani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comparativ cu luna noiembrie a anului trecut, BAT a majorat prețurile țigărilor cu 2 lei, în cazul sortimentelor premium, Dunhill și Vogue, și cu 1,5 lei, în cazul celor normale, Kent, Pall Mall sau Viceroy.
Evoluția prețurilor pachetelor de țigări produse de BAT
În prezent, majoritatea sortimentelor Dunhill se comercializează cu 25 de lei/pachet, cele Vogue, cu 24,5 lei/pachet, Kent - 23,5 lei, Pall Mall - 22,5 și Viceroy - 22 lei.
CITEȘTE ȘI FOTO Fațada de nord a clădirii Cazinoului din Constanța - dezvelită. Cum arată acum cazinoul și ce destinație va aveaComparativ, pricipalii concurenți ai BAT, JTI și Philip Morris au majorat prețul unui pachet cu 1 leu față de cel din ultimele luni ale anului trecut, în două tranșe egale, una în ianuarie, alta în aprilie.
Acciza totală la țigarete a fost majorată, de la 1 august, de la 563,97 lei la 594,97 lei/mia de țigarete.
Cu alte cuvinte, o creștere de 27,5% în următorii 4 ani, ceea ce echivalează cu o majorare a poverii fiscale de peste 3,1 lei pe pachet fără TVA, 3,7 lei pe pachet cu TVA.