Gregory’s România, care a deținut până acum doi-trei ani lanțul de restaurante de tip fast-food cu același nume, puternic afectat de criză, continuă lichidarea activelor, vrând acum să-și vândă spațiul și terenul aferent situate în centrul Bucureștiului, pe strada Lipscani, unde a funcționat unul dintre restaurantele firmei.
Spațiul are o suprafață totală de circa 126 metri pătrați dispuși pe trei niveluri: subsol, parter și mezanin. Decizia de vânzare va fi luată în 1 noiembrie.
Grupul grec nu a răspuns, până la transmiterea acestui articol, la solicitarea transmisă de Profit.ro privind activitatea din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Grecii de la Gregory’s au intrat în România în 2000, când au înființat o subsidiară, o unitate de producție și o rețea de restaurante pe care au reușit să o extindă până la 10 unități, cu afaceri anuale de 3 - 3,5 milioane euro.
Criza financiară din 2008 cumulată cu scăderea salariilor și creșterea TVA au lovit puternic în veniturile românilor și implicit în consum, ceea ce a afectat puternic business-ul Gregory’s, care a început să închidă unitățile neperformante.
În 2009, compania anunța reluarea planurilor de extindere, dar un an mai târziu a început un proces de reorganizare în urma căruia a închis restaurant după restaurant, iar pe unele le-a cedat franciza. Vârful atins de Gregory’s a fost de 10 fast-food-uri, din care mai rămăseseră în urmă cu doi-trei ani doar trei: Casa Presei, Batiștei și Iași, care deși sunt închise, încă apar pe site-ul companiei. Cel mai longeviv fast-food Gregory’s a fost cel din strada Batiștei din București.
CITEȘTE ȘI Adrian Viman, până astăzi cel mai puternic executiv român, a fost retras de la șefia grupului de retail german KauflandPotrivit ultimelor date disponibile pe Ministerul Finanțelor, în 2011 Gregory’s România avea o cifră de afaceri de 3,2 milioane lei și 30 de angajați, cifre care au scăzut constant până în 2015 la 285.000 lei afaceri și 2 angajați. An de an compania a înregistrat pierderi.
Cei mai importanti jucători pe piața locală de fast-food sunt Mc Donald's, KFC, Pizza Hut și Subway.
Rețeaua Gregory’s & Coffeeright din Grecia, cu origini în 1972, cuprinde 280 restaurante în Grecia, Cipru, Romania, Albania și Bahamas, potrivit datelor de pe propriul site.