Retailerul german Lidl vrea să-și construiască un nou magazin în Pantelimon, pe un teren de peste 1 hectar cumpărat de la fabrica de mobilă Artemob International, fosta Mobilux SA, controlată de grupul francez Parisot, teren situat peste drum de una dintre unitățile din zonă ale rivalilor de la Profi.
Noul supermarket ar urma să aibă o suprafață construită de circa 2.200 metri pătrați și să fie situat în apropiere de unitatea de producție de mobilă și de showroom-ul de prezentare și vânzare ale Artemob International din Șoseaua Pantelimon nr. 161, din sectorul 2 al Bucureștiului. Clădirea este proiectată să aibă doar parter și înălțimea de 9-10 metri.
Lidl are deja un supermarket în zonă, în Șoseaua Pantelimon nr. 111A, în timp ce concurenții de la Profi și MegaImage au câte 3.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Certificatul de urbanism pentru proiectul noului supermarket Lidl a fost obținut în vară, pentru "construire imobil cu regim de înălțime parter înalt cu funcțiunea magazin de retail, realizarea de parcări supraterane, amenajare incintă cu spații verzi plantate, alei carosabile și pietonale, împrejmuirea terenului, amplasare semnale publicitare, amplasare post trafo, branșare la utilități, organizare de șantier, amenajare accese". Ulterior, în toamnă, Artemob International a mai obținut 2 certificate de urbanism, necesare pentru desființarea a două loturi de cale ferată de incintă de pe amplasamentul din Șoseaua Pantelimon nr. 161.
Acum, PUZ-ul pentru proiectul noului magazin trebuie aprobat de către Consiliul General al Municipiului București (CGMB).
În decembrie anul trecut, când proiectul noului supermarket Lild a fost discutat pentru prima dată în ședința Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului (CTATU) a Primăriei Municipiului București în vederea avizării preliminare a PUZ, urbaniștii Capitalei nu s-au arătat a fi foarte mulțumiți de acesta, potrivit procesului verbal al ședinței.
"Aici ar trebui să se discute reconfigurarea unui loc, care este foarte important pentru oraș. Nu cred că o astfel de funcțiune este utilă, aici, poate cel mult doar temporar", a spus unul dintre membrii Comisiei. "Un astfel de magazin va duce la faliment clădirea de alături. Tot ce am văzut pană acum arată, din păcate, că aici nimic nu e corelat cu nimic. Și, din câte îmi amintesc, aici există un PUZ mai vechi, care ar putea fi reluat sau cel puțin revăzut", a arătat un altul. "Poate că ar fi bine ca în locul consumării unei resurse de teren a orașului, Lidl să cumpere Circul Foamei din apropiere și să facă acolo ce își dorește", a conchis un al treilea.
Sursă: Artemob International
Lidl a ajuns în faza aprobării PUZ și cu alt proiect, care prevede construirea unui supermarket nou și pe Șoseaua Sălaj nr. 241, în sectorul 5 al Capitalei, într-o zonă mai puțin aglomerată din punct de vedere al prezenței rețelelor de comerț modern. Terenul, în suprafață de circa 7.000 mp, aparține Lidl, iar suprafața construită a clădirii va fi tot de 2.000 mp, cu înălțimea de 10 metri. Pe Șoseaua Sălaj, însă la distanță semnificativă de noul proiect Lidl, se mai află două unități MegaImage și una Profi.
La începutul lunii mai, Lidl a semnat actele pentru deschiderea la București a primului hub digital din România, al doilea ca mărime din Europa, cu o investiție inițială de aproape 10 milioane euro. Compania a lansat în februarie procedurile de angajare a peste 100 de arhitecți software, dezvoltatori și consultanți pentru a furniza soluții de e-commerce și management pentru platformele digitale ale grupului.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Un nou lanț de cinematografe intră în România
Lidl a înregistrat anul trecut o creștere a afacerilor din România de peste 15%, la 6,5 miliarde lei, dublă față de media pieței de retail, estimată la 7-8%, preconizând că estimează că va menține acest trend de creștere și în 2018. Profitul net a avansat cu 26,6%, la 352 milioane lei.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în 27 de țări europene și având peste 140 de centre logistice ce asigură aprovizionarea a aproximativ 10.000 de magazine. Cu mai mult de 215.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.
Retailerul a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus. Retailerul este parte a grupului german Schwarz, care mai deține în România rețeaua de hipermarketuri Kaufland, liderul pieței locale de retail.