Grupul Diageo a convenit preluarea brandului de tequila de lux Casamigos, al actorului George Clooney, într-o tranzacție care îl evaluează până la 1 miliard de dolari, în condițiile în care cel mai mare producător de băuturi alcoolice la nivel mondial vrea să își extindă prezența pe o piață care se dezvoltă rapid, transmite Reuters.
Diageo va plăti 700 de milioane de dolari pentru compania Casamigos, care este co-finanțată de actorul american, fiind posibilă plata altor 300 de milioane de dolari, în funcție de performanțele din următorii 10 ani, scrie News.ro.
Acordul are loc la două săptămâni după ce Pernod Ricard a cumpărat o participație la producătorul de rachiu mexican Del Maguey și scoate în evidență oportunitățile văzute de companii în băuturile spirtuoase din Mexic.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
O serie de noi mărci de tequila de lux a făcut ca această băutură să depășească imaginea de băutură consumată de tineri la petreceri.
Vânzările de tequila au crescut anul trecut cu 5,2% la nivel mondial, potrivit firmei de analiză a pieței IWSR, depășind avansul de 0,3% al pieței băuturilor spirtuoase.
Casamigos, care înseamnă ”casa prietenilor”, a fost înființată în 2013 de Clooney, prietenul său Rande Gerber, care este căsătorit cu modelul Cindy Crawford, și dezvoltatorul imobiliar Mike Meldman.
Cei trei vor continua să promoveze brandul Casamigos.
Diageo, care colaborează și cu alte celebrități, între care David Beckham și Sean Combs, a precizat că profitul Casamigos ar putea crește după trei ani.
Casamigos a vândut 120.000 de navete de 9 litri în 2016, majoritatea în Statele Unite, fiind pe cale să ajungă la vânzarea a 170.000 de navete până la sfârșitul acestui an.
Diageo a arătat că extinderea brandului în Europa va fi o sursă de creștere pentru Casamigos în viitor.
Compania nu a oferit date referitoare la venituri și profit.
Alte branduri de tequila ale Daigeo includ Don Julio, DeLeon și Peligroso.
Preluarea Casamigos ar urma să fie finalizată în a doua jumătate a acestui an.