Vânzările de bere ale producătorului olandez Heineken au scăzut în trimestrul al treilea, deoarece compania a finalizat mult așteptata ieșire din operațiunile sale din Rusia, iar consumatorii au fost descurajați de prețurile mai mari, transmite CNBC.
Volumele au scăzut cu 4,2% față de anul precedent, ducând scăderea în primele nouă luni din 2023 la 5,1%, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Veniturile au fost totuși mai mari ca urmare a creșterii prețurilor, cu 2%, până la 9,604 miliarde de euro (10,17 miliarde de dolari).
Vânzările din America au fost un singur punct luminos, în creștere cu 2,2%, în timp ce vânzările în Europa au scăzut cu 8,6%, iar afacerile din Africa, Orientul Mijlociu și Europa de Est s-au redus cu 15,4%.
Berile grupului includ Amstel, Tiger, Sol, Desperados și Birra Moretti.
Grupul este al doilea cel mai mare producător de bere din lume după vânzări.
Profitul net pentru primele nouă luni a scăzut de la 2,199 miliarde de euro la 1,924 miliarde de euro, inclusiv impactul din Rusia.
Heineken a reiterat o prognoză de creștere a profitului operațional pe întregul an de creștere procentuală cu o singură cifră, ceea ce a fost salutat de analiști.
CITEȘTE ȘI Stellantis investește în compania chineză Leapmotor pentru a rămâne pe piața din ChinaÎn august, Heineken și-a vândut afacerile din Rusia către firma autohtonă Arnest Group, care a luat 100% din acțiuni și active, inclusiv cele șapte fabrici de bere, pentru un singur euro simbolic.
Acesta a spus că a oferit garanții de angajare pentru 1.800 de angajați timp de trei ani.
Heineken s-a confruntat cu critici pentru că și-a prelungit plecarea din Rusia, despre care a promis că o va părăsi în martie 2022, la scurt timp după invazia pe scară largă a Rusia în Ucraina.
Heineken și alte firme mari cu operațiuni de producție în Rusia au declarat că plecarea a fost un proces complex, cu un risc ridicat ca activele să cadă sub controlul statului.
Heineken a declarat în această vară că se așteaptă la o afectare de 300 de milioane de euro, inclusiv pierderi valutare, din partea acestui proces. Nu a oferit detalii semnificative suplimentare în actualizarea din raportul trimestrului al treilea, dar a enumerat ieșirea din Rusia și o scădere a vânzărilor în Vietnam drept principalele motive pentru scăderea globală a volumelor.