Decathlon explorează vânzarea unei participații minoritare în afacerea sa din China, au declarat pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, retailerul francez de articole sportive fiind în căutarea unui partener strategic pentru a impulsiona creșterea în cea de-a doua economie mondială.
Firma lucrează cu un consilier în vederea potențialei vânzări a participației, care ar putea evalua subsidiara chineză la cel puțin un miliard de dolari. Discuțiile sunt în stadiu preliminar și Decathlon ar putea decide să nu finalizeze tranzacția, susțin sursele.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un reprezentant al Decathlon a refuzat să comenteze informația.
Planurile Decathlon pentru subsidiara sa din China vin după ce alte branduri străine își reanalizează operațiunile din statul asiatic, unde creșterea economiei a încetinit semnificativ în ultimii ani, scrie Agerpres.
Procter & Gamble analizează opțiunile pentru operațiunile din China ale brandului său de îngrijire a părului VS Sassoon, iar Tyson Foods, unul dintre principalii producători americani de carne de vită, porc și pui, ia în considerare potențiala vânzare a afacerii sale din China. De asemenea, compania niponă Lawson Inc explorează opțiuni strategice privind subsidiara din China, au declarat recent pentru Bloomberg surse care au dorit să-și păstreze anonimatul.
Decathlon face parte dintr-o "constelație" mai mare de branduri de retail controlată de miliardarii francezi Mulliez. Association Familiale Mulliez deține o parte dintre cele mai mari branduri din Franța, cum ar fi lanțurile de magazine Auchan și Leroy Merlin. Retailerul de articole a fost înființat de verișorul lui Mulliez, Michel Leclercq, în 1976, într-o parcare din nordul Franței, și a raportat anul trecut vânzări pe plan global de 15,4 miliarde de euro (16,3 miliarde de dolari), cu 1.751 magazine.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Ovidiu George Dumitrescu, director adjunct Investimental: La început e bine să începi cu instrumentele mai simple, mai diversificate. Nu credem în tunuriÎn 1993, Decathlon a deschis un birou în Guangzhou, provincia Guangdong. Un deceniu mai târziu, compania a relocat în Shanghai sediul său din Asia, aflat în Hong Kong, deschizând primul său magazin de retail în China. De atunci, Decathlon s-a extins rapid pe piața chineză și are peste 300 de magazine în 100 de orașe mari.
China este a doua mare piață a Decathlon, în funcție de numărul de magazine, conform unui interviu din 2022 acordat de Marc Zielinski, șeful subsidiarei Decathlon din China.