Mega Image a deschis anul trecut 79 de noi magazine în România, rețeaua locală ajungând la 674 de unități la finele anului. Pentru cardul de fidelitate Connect, prin care clienții au acces la promoții personalizate, s-au înscris în sistem aproximativ 300.000 de persoane până la 31 decembrie, conform ultimelor date disponibile, avansate acum de șeful Ahold Delhaize, proprietarul retailerului.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Dintre cele 79 de magazine inaugurate anul trecut, 46 au fost deschise în București, iar restul în alte localități din țară, inclusiv în mai multe zone în care retailerul nu era prezent, precum Cluj, Timișoara și Giurgiu, relevă date analizate de Profit.ro
La finele anului 2017, rețeaua locală de magazine a Mega Image cuprindea 595 de unități.
Fondat în anul 1995, Mega Image este cel mai mare lanț de supermarketuri din România, operând sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești.
În noiembrie, retailerul a lansat cardul de fidelitate Connect, prin care clienții au acces la promoții personalizate. Aproximativ 300.000 de clienți s-au înscris în programul de fidelitate până la finele anului, potrivit șefului Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image.
Ahold Delhaize, grup format în 2015 prin fuziunea retailerilor Ahold (Olanda) și Delhaize (Belgia), a încheiat anul trecut cu vânzări nete de aproape 6,02 miliarde de euro în Europa Centrală și de Est (ECE), în urcare cu 3,9% (+3,1% la un curs de schimb constant) raportat la anul anterior.
Evoluția a fost sprijinită, în special, de creșterea vânzărilor comparabile în Cehia, România și Serbia. România este cea mai mare piață a retailerului din ECE, regiune unde este inclusă și Grecia.
Grupul a obținut un profit operațional de 222 miloane de euro în regiune, cu 5,8% mai mic comparativ cu un câștig de 236 milioane de euro în 2017. Rezultatul operațional subiacent (excluzând unele costuri excepționale) s-a situat la 237 milioane de euro, față de un profit de 242 milioane de euro în anul precedent.
Ahold Delhaize operează o rețea de 1.880 de magazine în ECE, din care 674 în România, 460 în Grecia, 420 în Serbia și 360 în Cehia. Per total, rețeaua grupului din regiune s-a extins cu 130 de magazine anul trecut.
La nivel global, retailerul a raportat vânzări de 62,8 miliarde de euro, cu 0,2% mai mici decât în 2017 și un profit net de 1,79 miliarde de euro, în scădere cu 1,4%.