Grupul francez Danone a ajuns la un acord de vânzare a diviziei de iaurturi organice Stonyfield din SUA către compania concurentă Lactalis, liderul pieței de lactate din România.
Prin această tranzacție, în valoare 875 de milioane de dolari, Danone speră să înlăture îngrijorările legate de cumpărarea producătorului american de alimente organice WhiteWave. Danone a decis să cumpere WhiteWave pentru a dobândi o prezență mai puternică pe piața din SUA, dar mutarea a stârnit nemulțumirea autorităților din domeniul concurenței, care au decis să impune unele condiții pentru finalizarea achiziției.
Stonyfield a avut, în 2016, o cifră de afaceri de circa 370 de milioane de dolari. Compania anticipează finalizarea tranzacției în al treilea trimestru din 2017.
CITEȘTE ȘI FOTO Mișcare surprinzătoare: Raul Ciurtin dă laptele pe vin și se lansează într-o nouă afacere. Anul trecut anunța pentru Profit.ro: Cu laptele am terminat!Grupul francez Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deținând multe branduri internaționale de succes, precum President, Parmalat, Galbani.
În România, Lactalis a devenit lider de piață, după ce a preluat, anul trecut, producătorul Albalact de la omul de afaceri Raul Ciurtin.
Albalact a devenit astfel, după preluarea de către Lactalis, cel mai mare producător de lactate de pe piața locală și și-a mărit cifra de afaceri cu 17,2% față de 2015, la 527 milioane lei.
Tot anul trecut, în decembrie, Lactalis a ajuns la un acord de preluare a producătorul român de lactate Covalact.
Lactalis a intrat pe piața locală în 2018, cumpărând Dorna Lactate, proprietarul brandul LaDorna.
Danone s-a situat, anul trecut, pe locul doi pe piața din România, după ce a fost lider timp de mai mulți ani.
În urmă cu un an, Danone a convenit preluarea producătorului american de alimente organice WhiteWave Foods, pentru circa 10 miliarde de dolari, pentru a-și extinde prezența pe piața din Statele Unite.
WhiteWave este una dintre companiile americane din industria alimentară cu cele mai mari rate de creștere din ultimii ani, evoluție susținută de cererea mai mare pentru alimentele considerate sănătoase.