Daikin România, subsidiara locală a producătorului japonez de echipamente de climatizare cu același nume, a avut în anul financiar 2020-2021, încheiat la 31 martie, o cifră de afaceri de peste 30 milioane de euro. Compania mizează pentru anul financiar în curs pe creșterea volumului activității în sectorul construcțiilor, dar și pe revenirea investițiilor în spații comerciale și mai ales în HoReCa, având ca principal obiectiv consolidarea poziției de lider în industria HVAC.
“Un alt pilon important al business-ului nostru este reprezentat de divizia de service (…). Pe lângă activitățile tradiționale, precum asistență la montaj, punerea în funcțiune a echipamentelor și diagnosticarea defecțiunilor, Daikin a dezvoltat și servicii care implică monitorizare, evaluare și mentenanță predictivă, upgrade sau audit energetic”, a declarat pentru Profit.ro directorul general al Daikin România, Daniel Vasile.
În 2020, ponderea cea mai mare a vânzărilor companiei a fost pe segmentul rezidențial, unde cererea este în creștere. Segmentul comercial însă a înregistrat o ușoară scădere a cererii, mai ales în ceea ce privește clădirile de birouri și HoReCa, din cauza pandemiei COVID.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV - Să ajutăm business-ul. Jean Tucan, Organizația Patronală Mamaia Constanța: Turistul trebuie respectat. Ne lovim de dorința românului de a nu munci. Este nevoie de o strategie. Mesaj către investitori și autorități“Dincolo de anul financiar atipic 2020-2021, în general există perioade caracterizate de un vârf al vânzărilor, precum lunile din sezonul cald, când cererea din sectorul rezidențial este în mod clar mai ridicată, dar până la finalul anului se realizează un echilibru în raport cu business-ul aferent segmentului comercial”, spune directorul general Daikin România.
Compania face parte din Daikin Airconditioning Central Europe, cu sediul central în Austria, la rândul său parte din Daikin Europe N.V., filială a grupului japonez Daikin Industries Limited, liderul industriei HVAC (echipamente și servicii de încălzire, ventilație și aer condiționat).
În Europa, Daikin are 7.000 de angajați și produce aparate de aer condiționat, sisteme de încălzire și echipamente frigorifice în Belgia, Cehia, Germania, Italia, Turcia și Marea Britanie.
Cum a evoluat anul trecut piața echipamentelor de climatizare din România și ce schimbări a adus pandemia COVID
“Chiar dacă 2020 a fost un an dificil, piața echipamentelor și instalațiilor de HVAC și-a continuat trendul pozitiv din ultimii ani. Cererea din sectorul rezidențial a fost în mod clar mai ridicată, atât pe fondul nevoii continue de îmbunătățire și creștere a gradului de confort din clădiri, cât și datorită construcțiilor noi din zona rezidențială din real estate. Totodată, adoptarea în masă a telemuncii a generat nevoia de investiții suplimentare într-un spațiu optim de lucru, dar și de locuit în același timp. Sistemele de încălzire, climatizare și purificare a aerului au fost în topul preferințelor de cumpărare ale românilor”, a afirmat reprezentantul Daikin.
CITEȘTE ȘI Grupul Tinmar și-a propus susținerea în continuare a invesțiilor în sectorul energiei regenerabile, atât prin achiziția de parcuri funcționale cât și prin dezvoltarea unor noi proiecteÎn ceea ce privește segmentul comercial, anul 2020 a fost marcat de o ușoară scădere a cererii, în special în zona de office buildings și HoReCa.
Altă schimbare a putut fi observată în ceea ce privește obiceiurile de achiziție: ca și în alte domenii, au crescut comenzile online.
Noi tendințe se observă și în piața de încălzire, unde pompele de căldură câștigă o cotă din ce în ce mai mare, deoarece sunt echipamente potrivite pentru instalații noi și înlocuiri, dar și pentru conectarea la sistemul de încălzire din pardoseală sau radiatoare.