Vânzările cu amănuntul în zona euro au înregistrat o creștere peste așteptări în luna martie, după declinul din februarie, arată datele publicate de Eurostat.
Conform oficiului european, în luna martie 2024, comparativ cu februarie, vânzările cu amănuntul au urcat cu 0,8% în zona euro. Cifra comunicată de Eurostat depășește estimările analiștilor, care se așteptau ca vânzările cu amănuntul în zona euro să înregistreze o creștere de 0,6% în luna martie, după un declin de 0,3% în februarie, scrie Agerpres.
În ceea ce privește Uniunea Europeană, Eurostat subliniază că vânzările cu amănuntul au fost mai mari cu 1,2%, influențate în primul rând de creșterea cu 1,5% a vânzărilor de carburanți, la care s-au adăugat majorarea cu 0,8% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări și creșterea cu 0,5% a vânzărilor de produse non-alimentare.
De la o lună la alta, țările membre UE cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost: Polonia (7,3%), Cipru (4,8%) și Ungaria (2%). Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Suedia (minus 1,8%), Malta (minus 1%) și Austria (minus 0,8%). Eurostat precizează că datele privind România sunt confidențiale.
În ritm anual, vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,7% în zona euro și cu 2% în Uniunea Europeană. Vânzările cu amănuntul în UE au fost influențate în special de creșterea, cu 3%, a vânzărilor de produse non-alimentare, la care s-au adăugat creșterea cu 1% a vânzărilor de produse alimentare, băuturi și țigări.
Țările membre cu cele mai importante creșteri ale vânzărilor cu amănuntul în ritm anual au fost: Polonia (14,8%), Luxemburg (10,3%) și Croația (8,9%). Cele mai importante scăderi au fost înregistrate în Belgia (minus 4,6%), Estonia (minus 2,3%) și Austria (minus 2%). Și în acest caz, datele privind România sunt confidențiale.