Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo spune că este afectat dramatic de restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de coronavirus, în ceea ce privește vânzările în toate piețele unde operează, inclusiv în România, fiecare lună cu magazine închise echivalând cu o scădere de 5% din cifra anuală de afaceri.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupul elen transmite că investițiile programate pentru acest an vor fi, cel mai probabil, amânate, însă subliniază că nu vor fi anulate.
Anterior izbucnirii pandemiei, Jumbo a anunțat că vrea să deschidă trei noi hipermarketuri în 2020, în Grecia, Cipru și, respectiv în România, ultimul situat în Craiova. La Craiova va avea sediul și firma care se va ocupa de administrarea viitorului magazin online Jumbo.ro, lansarea acestuia fiind estimată - conform ultimelor date - pentru luna decembrie.
CITEȘTE ȘI Eurobank Equities - scenarii de cădere a Jumbo, lovit și de restricțiile din România“Întreruperea bruscă, neașteptată și violentă, pe fondul pandemiei, a unei curse multianule cu rezultate financiare pozitive va întârzia, dar nu va suspenda, programul de investiții al grupului”, arată reprezentanții Jumbo.
Jumbo deține o rețea de 80 de hipermarketuri, din care 52 în Grecia, 14 în România, 9 în Bulgaria și 5 în Cipru, precum și un magazin online. Grupul mai este activ, prin intermediul unor parteneriate cu companii locale, în Macedonia, Albania, Serbia, Kosovo și Bosnia și Herțegovina.
Conform planurilor prezentate anterior, Jumbo vrea să ajungă la circa 25 de magazine pe piața românească până în 2022.
Compania a închis temporar, din martie, magazinele din Grecia, Cipru, România și Bulgaria în contextul pandemiei, ceea ce a afectat “dramatic” vânzările. Potrivit companiei, fiecare lună cu restricții de deplasare pentru consumatori echivalează cu o scădere de aproximativ 5% la nivelul vânzărilor anuale.
Declinul din aprilie a fost chiar mai pronunțat, în condițiile în care vânzările din perioada Paștelui nu au mai atins volumele din anii precedenți, iar vânzările din online, deși duble față de anul trecut, nu au compensat pierderile.
“Inevitabil, măsurile luate de guverne pentru a combate răspândirea pandemiei au afectat sezonul sărbătorilor pascale, care, în mod tradițional, reprezintă 12% din vânzările anuale”, precizează compania.
CITEȘTE ȘI FOTO Revin campaniile cu vouchere; sunt iarăși vizați clienții Mega Image și ProfiJumbo a obținut vânzări de 512,5 milioane de euro anul trecut, față de 753,3 milioane de euro în anul fiscal 2018/2019. Compania și-a modificat modul de raportare a rezultatelor financiare pentru ca anul fiscal să coincidă cu anul calendaristic, iar, în mod excepțional, anul fiscal 2019/2020, început la 1 iulie, s-a încheiat la 31 decembrie.
Grupul estimează că tendința de scădere a vânzărilor va continua și după relaxarea restricțiilor și avertizează că următoarele 18 luni vor rămâne “o provocare pentru stabilitate și supraviețuire în noua normalitate”.
“În acest moment, este rezonabil să presupunem că vor fi întârzieri în ceea ce privește magazinele care erau programate să înceapă activitatea până în decembrie 2020, însă grupul nu va devia de la strategia privind extinderea rețelei pe termen lung”, arată Jumbo.