Telekom România a realizat un sondaj de opinie online pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor și care vor fi noile obiceiuri de consum. Sondajul de opinie a fost realizat pe website-ul telekom.ro, în perioada 23-29 aprilie, la care au răspuns peste 5.000 de respondenți.
În perioada sondajului, traficul pe site-ul cu formularul de răspuns a fost de 860.000 useri/zi. Sondajul nu a fost realizat cu eșantionare.
Aplicații pentru a păstra legătura cu colegii de la birou
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Instaurarea stării de urgență a însemnat o schimbare majoră în ceea ce privește modul de lucru. Conform sondajului, peste 34,7% dintre respondenți lucrează de acasă.
Aceștia folosesc preponderent Skype pentru comunicarea cu echipele lor (22,9% dintre respondenți). Pe locul doi ca popularitate este aplicația Zoom cu 20,6% din răspunsuri, urmată de Microsoft Teams - 11,9%, Google Hangouts - 11,5%, Skype for business - 7,6% și WhatsApp - 5,6%.
În privința petrecerii timpului pe rețelele de socializare, Facebook rămâne platforma preferată a 35,5% dintre respondenți. A doua poziție revine YouTube (28,9%), urmat de Instagram (11,2%), TikTok (6%), Pinterest (4,8%), Reddit (4,7%), LinkedIn (4,2%), Snapchat (3,7%) și Twitter cu (2,8%).
Servicii de telecomunicații folosite în contextul general actual
Internetul este este cel mai folosit serviciu de comunicații pe care îl folosesc 38,6% dintre respondenți. 34,4% utilizează telefonia mobilă, serviciul de televiziune - 24,3% și telefonia fixă - 0,7%.
Aceste comportamente sunt vizibile și în relația cu serviciile și produsele Telekom. În primele 2 săptămâni din luna aprilie, traficul pe pagina web www.telekom.ro a crescut cu 77%, comparativ cu luna februarie a aceluiași an.
"Preferințele românilor în ceea ce privește plata online a facturilor și cumpărăturile online se schimbă în funcție de contextul general actual. Avem o triplare față de trimestrul 1 din anul trecut și un salt de 35% față de trimestrul 4, a numărului de consumatori care apelează la comerțul electronic în relația cu Telekom, ceea ce ne arată că obiceiurile digitale de consum ale românilor s-au schimbat în această perioadă. Plata online a facturii a crescut rapid, cu 168% în aprilie față de luna februarie. Noi ținem pasul cu aceste schimbări, de aceea am încurajat și încurajăm adoptarea aplicației mobile MyAccount Telekom, pentru gestionarea mai ușoară și în siguranță a contului și a serviciilor utilizate, inclusiv pentru plata acestora online. Pe măsură ce clienții interacționează atât cu aplicația mobilă, cât și cu website-ul companiei, am observat o creștere de 42 puncte procentuale a operațiunilor efectuate online și am venit în întâmpinarea lor prin crearea de noi procese precum diagnosticarea și remedierea defecțiunilor tehnice la distanță sau confirmarea și respectiv amânarea de plată”, a declarat Ionuț Pascu, director Digitalizare, Telekom România.
CITEȘTE ȘI Eram, Netopia: Pandemia a transformat plățile online din NICE TO HAVE în MUST TO HAVE. Și unii preoți s-au interesat ce presupune plata online, pentru donațiiPlăți online versus plăți offline
Restricțiile de deplasare au dus la adoptarea plăților online pentru facturile la utilități și servicii. Astfel, 44% dintre respondenți achită toate facturile online, 30,7% și online, dar și fizic, iar 25,3% le achită doar fizic, deoarece, în opinia lor, acest tip de plată le oferă siguranță.
Cumpărături de strictă necesitate online versus cumpărături de strictă necesitate offline
Potrivit Eurostat, în 2019, 23% din populație cumpărau online, iar acum chiar și în contextul general actual, 55% dintre respondenți continuă să meargă la cumpărături în magazinele fizice, luându-și măsurile de protecție recomandate de autorități, 27,1% și-au făcut provizii din timp și nu mai merg la magazin atât de des, 25,3% își fac cumpărăturile și în magazinele fizice, dar și online și doar 7,8% au apelat exclusiv la serviciile de livrare pentru a-și achiziționa cele necesare.
Ca frecvență de deplasare, 43,3% merg o dată sau de două ori pe săptămână la cumpărături, 38,5% mai rar de o dată pe săptămână, 6,6% dintre respondenți merg zilnic la cumpărături, 1,4% de 5-6 ori pe săptămână și 10,1% de 3-4 ori pe săptămână.
Jumătate dintre cei care au răspuns la sondaj folosesc preponderent telefonul mobil pentru a plasa o comandă, 42,2% folosesc laptopul sau desktop-ul și doar 7,4% utilizează tableta.
Trecerea de la comunicarea directă la instrumentele digitale pe scară largă implică necesitatea de a ne adapta, colabora și furniza performanță la nivelul maxim posibil în circumstanțele actuale.
Ca platformă preferată de plasare a comenzilor online, 32,8% dintre respondenți folosesc atât aplicațiile mobile, cât și paginile web pentru a plasa o comandă către un comerciant, 29,5% utilizează pagina web, 14,1% folosesc aplicația dedicată, iar 23,6% dintre respondenți nu utilizează nici una, nici alta și își achiziționează produsele direct prin apel telefonic, e-mail sau merg direct în magazinul fizic.
Activitățile de petrecere a timpului acasă
Printre activitățile pe care le desfășoară oamenii acasă, sondajul online a relevat că în contextul general actual: 72% dintre respondenți au spus că își petrec timpul liber având activități cu familia, 58% vizionează seriale și filme, 31% învață lucruri noi, 23% fac sport în casă, 11% aleargă în proximitatea locuinței și 7% au alte activități.
Non-urgențele medicale
O premieră care confirmă trendurile globale, este adopția graduală a telemedicinii, 4% dintre respondenți au răspuns că recurg la acest mod de a se îngriji de săntatea personală. Pentru non-urgențele medicale din această perioadă, 61,1% dintre respondenți au declarat că apelează la sfaturile medicului de familie, 23,9% așteaptă să fie ridicate restricțiile pentru a merge la medic, 14,2% apelează numerele de telefon avizate, 11,8% folosesc aplicația medicală de pe telefon, 5,5% își iau măsuri de protecție și se duc la spital.
Ce noi obiceiuri digitale intenționează românii să mențină
Respondenții la sondajul online au declarat și care sunt obiceiurile digitale pe care doresc să le mențină după relaxarea măsurilor impuse de autorități privind circulația persoanelor: astfel plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulți dintre români și l-ar dori să și-l mențină pe viitor (59% dintre respondenți), urmat de cumpărăturile online (42,7%) și 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanță (prin aplicații sau prin telemedicină).
Sondajul a fost efectuat în perioada 23-28 aprilie prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei și a fost completat de un număr de 5.319 persoane. Mai multe detalii regăsiți pe www.telekom.ro/comportament-digital/.
Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Telekom aparține Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.