Autoritatea pentru concurență din Coreea de Sud (FTC) a anunțat că producătorii și distribuitorii de alimente vor fi obligați să îi înștiințeze pe cumpărători dacă au redus dimensiunea produselor lor, în caz contrar urmând să fie amendați cu până la 10 milioane de woni (7.300 de dolari), transmite Reuters.
Fenomenul „shrinkflation” (shrink – micșorare și inflation – inflație) a devenit o problemă pentru consumatori și guverne, în condițiile în care gospodăriile sunt afectate de scăderea puterii de cumpărare, în urma inflației ridicate, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fair Trade Commission (FTC), Autoritatea pentru concurență din Coreea de Sud, a precizat că a desemnat practica anumitor firme de a reduce dimensiunile produselor, în timp ce păstrează prețurile nemodificate, drept o practică incorectă pentru care vor fi aplicate amenzi.
Majoritatea producătorilor de alimente procesate și produse de larg consum utilizate în gospodării, precum hârtie igienică, șampon și detergenți vor trebui să precizeze pe etichetă, timp de trei luni, dacă au redus dimensiunile produselor într-un mod care să provoace o creștere a prețului unitar.
Noile reguli vor intra în vigoare în luna august, după o perioadă de grație de trei luni, iar cei care le vor încălca vor fi amendați prima dată cu cinci milioane de woni și cu 10 milioane de woni la cea de a doua abatere.
CITEȘTE ȘI Cel mai mare producător de ulei de măsline din lume avertizează: Unul dintre cele mai dificile momente din istoria sectorului„Modificarea este destinată evitării situației în care companiile reduc mărimea, standardul, greutatea sau cantitatea produselor lor, fără o informare adecvată, astfel încât consumatorii suportă, fără știință, o majorare substanțială de preț”, a precizat FTC într-un comunicat de presă.
Creșterea prețurilor la alimente și a costului vieții au fost subiecte importante în campania pentru alegerile parlamentare de luna trecută, la care partidul la putere al președintelui Yoon Suk Yeol a suferit o înfrângere usturătoare.
CITEȘTE ȘI Campari a finalizat cumpărarea Courvoisier Cognac. Cea mai mare achiziție a italienilorÎn încercarea de a calma creșterile de prețuri, guvernul de la Seul a adoptat mai multe măsuri, inclusiv reducerea tarifelor la importurile de alimente și punerea de presiuni asupra companiilor pentru ca acestea să limiteze majorările de prețuri.