Consiliul Concurenței a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziție dominantă de către Dante International, proprietarul eMag, pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România.
”Investigația vizează un posibil comportament discriminatoriu al Dante în raport cu comercianți cu amănuntul de produse de larg consum, care reprezintă concurenți direcți ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum”, a informat autoritatea de concurență.
În cadrul investigației s-au efectuat inspecții inopinate la sediul companiei Dante International, iar documentele ridicate se află în analiza autorității române de concurență, în cadrul procedurilor specifice.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Inspecțiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate”, informează oficialii Consiliului Concurenței.
Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunțare în ceea ce privește vinovăția companiilor.
Dante International este o companie specializată în comerțul cu amănuntul de produse de larg consum. Pe de altă parte, societatea deține și administrează o platforma de tip "marketplace", prin care se derulează intermedierea între comercianții cu amănuntul și clienții acestora.
eMAG, cel mai mare retailer online din România, este administrat de Dante International, acționarii companiei fiind grupul sud-african Naspers și omul de afaceri Iulian Stanciu, cu o participație de sub 23%.
UPDATE 15:20 eMag a transmis Profit.ro reacția despre investigația Consiliului Concurenței.
„Colaborăm cu autoritatea de concurență și punem la dispoziție toate informațiile necesare pentru clarificarea specificului activității de comerț online prin platforma marketplace.
Platforma marketplace reprezintă o opțiune suplimentară pentru comercianții care vor să acceseze un nou canal de vânzare. Aceștia pot fi comercianți online sau magazine tradiționale care vând deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platformă, comercianții își stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant în tehnologia platformei marketplace în beneficiul clienților, care astfel au acces la o diversitate mare de produse”, se arată într-un comunicat al eMag.