Producătorul ucrainean de corturi, rucsaci și îmbrăcăminte pentru outdoor Turbat, a cărui dezvoltare a fost accelerată de invazia rusă, a deschis un magazin în zona Unirii din București, sub brandul Gorgany, confirmând informațiile anunțate în primăvară de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Magazinul a fost deschis în apropiere de Piața Unirii, pe spațiul lăsat liber recent de Intersport, de asemenea o rețea de articole sportive.
“Suntem o singură companie (Turbat, marcă de echipamente și îmbrăcăminte pentru exterior + lanțul de retail Gornany, n.r.), dar avem o strategie diferită în România. În ceea ce privește magazinul nostru cu amănuntul, intenționăm să deschidem o unitate offline în București, cu o suprafață de 500 mp. În prezent, locul este agreat și conceptul nostru de design interior este în curs de implementare. De asemenea, Gorgany este deja magazin online - gorgany.ro, în faza de testare până în mai”, afirma anterior, într-o discuție cu Profit.ro, Marian Striltsiv, creative director Turbat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deocamdată, acesta este singurul magazin fizic planificat de compania din Ucraina pentru România.
În zona aleasă de Turbat există deja mai multe magazine cu echipamente și îmbrăcăminte outdoor, precum Himalaya, Nootka, Zumont și Montrek.
Turbat a decis să intre pe piața românească în 2021, înainte de începerea invaziei ruse, prin parteneri care distribuie produsele fabricate în Ucraina, și vede un potențial de creștere anuală de până la 30-40% a veniturilor obținute local, în următorii 5 ani.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Antreprenorul Romeo Geambașu își extinde rețeaua de parcuri de retail. A cooptat doi noi parteneri pentru un proiect în Domnești„Sunt multe asemănări între piețele outdoor din Ucraina și România: ne sunt familiari munții Carpați, așa că activitățile și produsele sunt potrivite și nu necesită repoziționare pe piață sau adaptări. De asemenea, piața outdoor din România este în continuă creștere, călătoriile devin parte a stilului de viață modern, iar privind tendințele de consum brandul din segmentul de preț mediu+ are un potențial bun. De asemenea, concurența este mai scăzută în comparație cu alte țări din Europa de Est”, explică Striltsiv.
Pentru 2023, Turbat estimează o cifră de afaceri în România de 120.000 de euro la prețuri de achiziție, valoare care include și rezultatele magazinului Gorgany.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV H4L Development dezvăluie planurile pentru o rețea de galerii comerciale în marile orașeCompania Turbat este prezentă, cu 13 magazine, în Polonia, Elveția, Letonia, Estonia, România, Coreea de Sud și Japonia, dar și pe piețele din Germania și Cehia, unde produsele sunt vândute sub brandurile altor jucători.
Dezvoltarea companiei, pentru care Ucraina rămâne cea mai importantă piață, a fost impulsionată de război, în urma căruia cererea pentru produsele outdoor, inclusiv din partea forțelor militare, a fost în creștere.
“Desigur, nu putem prezice toate situațiile legate de război, dar suntem foarte încrezători că producția locală ucraineană / est-europeană va avea din ce în ce mai mult sens, atât din punct de vedere al afacerilor, cât și din punct de vedere geopolitic”, spune directorul Turbat.
Compania, fondată în 2005 de doi antreprenori din Ucraina - Andriy Bandrivskyy și Oksana Donets -, mizează în acest an pe afaceri de până la 2 milioane de euro pe toate piețele în care este prezentă.