Companii germane mari din sectorul financiar, auto și cel de publishing discută înființarea unei platforme pentru stocarea datelor personale, astfel încât clienții să poată face cumpărături online fără să introducă informațiile confidențiale de fiecare dată, transmite Reuters.
Planul este similar unei inițiative a Facebook în Statele Unite, care a creat Facebook Connect care permite conectarea pe mai multe site-uri cu o singură identitate, scrie News.ro.
Allianz, Axel Springer, Daimler, Deutsche Bank, institutul de cercetări Core și furnizorul de servicii de localizare Here Technologies au semnat o declarație de intenție pentru crearea unei platforme pentru înregistrare, identitate electronică și servicii de date, a anunțat luni grupul de companii.
”Ideea din spatele cooperării este de a oferi un răspuns european competitiv”, potrivit companiilor.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Pachetele de țigări se vor scumpi, Guvernul ridicând neașteptat accizaRăspunzând îngrijorărilor legate de confidențialitate și securitate, grupul de companii a arătat că noua platformă ”are rolul să garanteze cele mai ridicate standarde în securitatea datelor și protejarea acestora”.
Lansarea inițiativei va necesita mai multe luni, dar grupul de companii și-au anunțat din timp planurile pentru a atrage mai mulți parteneri.
Atunci când vor face cumpărături online, consumatorii care vor folosi serviciile platformei vor oferi o parolă vânzătorilor de bunuri și servicii, pentru a debloca datele personale necesare tranzacției.