Comercianții cu afaceri de peste 2 mil. euro, obligați să asigure și 51% miere și ouă din producția locală

Comercianții cu afaceri de peste 2 mil. euro, obligați să asigure și 51% miere și ouă din producția locală
scris 19 apr 2016

Comercianții vor fi obligați să asigure în oferta proprie și 51% miere și ouă din producția locală, pe lângă carne, legume, fructe, produse lactate șu de panificație. Vor fi exceptați de la această obligație comercianții cu cifra de afaceri anuală netă sau active totale de până la 2 milioane euro.  

Deputații din Comisia pentru agricultură și industrie alimentară au adăugat, marți, mierea de albine și ouăle în produsele din lanțul scurt de aprovizionare pe care comercianții trebuie să le asigure în proporție de 51% în oferta proprie.

Urmărește-ne și pe Google News

Obligativitatea comercializării în același procent a cărnii, legumelor și fructelor a fost adoptată deja de Senat, după cum a relatat aici Profit.ro, dar deputații au amendat legea care urmează a fi votată în camera inferioară a Parlamentului prin adăugarea, în primă instanță, a produselor lactate și de panificație, iar, în cele din urmă, au completat lista cu mierea de albine și ouă.

Comercianții cu afaceri de peste 2 mil. euro, obligați să asigure și 51% miere și ouă din producția locală

Dacă inițial proiectul prevedea ca pe perioada iernii, pentru legume și fructe, oferta putea fi redusă la 30% produse locale, deputații au eliminat, în raportul final al legii, acest prag. Astfel, în lunile de iarnă, decembrie-februarie, necesarul de legume și fructe, indiferent de procentul acestuia, poate fi completat din afara lanțului scurt.

Aerul curat din localuri le-a \ CITEȘTE ȘI Aerul curat din localuri le-a "fumat" patronilor între 15 și 60% din încasări

De asemenea, de la aceste prevederi au fost exceptați comercianții cu o cifră de afaceri anuală netă sau active totale de până la 2 milioane euro, deputații considerând că aceștia intră în categoria întreprinderilor mici și mijlocii, iar astfel de obligații le-ar îngreuna activitatea.

Produsele ar putea proveni, totuși, din afara României

Produsele care trebuie asigurate la comercializare în procentul minim de 51% au fost definite ca provenind din lanțul scurt de aprovizionare, pentru a ca astfel să se aigure marfă de pe piața locală.

Deputații stabiliseră că "lanțul scurt de aprovizionare implică un număr limitat de operatori economici angajați în activități de cooperare și dezvoltare economic la nivel local, regional și național, precum și relații strânse între producători, procesatori și comercianți".

La sugestia Consiliului Concureței și Ministerului Agriculturii, deputații au eliminat termenul "național".

Chiar și în aceste condiții, însă, proiectul de lege nu poate exclude ca din lanțul scurt de aprovizionare să facă parte produse care provin din alte state vecine ale Uniunii Europene, cu care un furnizor întreține activități de parteneriat economic.

Comercianții au reclamat noile prevederi privind etichetarea cărnii, Comisia Europeană trebuie notificată   

Profit.ro a relatat în exclusivitate că proiectul de lege urma să prevadă că eticheta pentru carnea comercializată pe teritoriul României va trebui să cuprindă mențiuni privind țara sau țările de origine, naștere, creștere, sacrificare și tranșare a animalului, dar și procentul de carne provenit din România.

Comercianții au reclamat însă că asemenea prevederi înrgeunează etichetarea și presupun costuri suplimentare, care vor fi suportate de consumator, iar corectitudinea informațiilor de pe etichetă va fi greu de verificat de autorități.

Ministrul Agriculturii, prezent la o parte a dezbaterilor, a arătat că, în urma unei decizii a Parlamentului European, Comisia Europeană va elabora reglementări în domeniu și a recomandat ca Parlamentul să aștepte decizia Comisiei, însă deputații și-au menținut propunerile.

Noile norme de etichetare nu vor putea intra în vigoare, nici după aprobarea legii, decât după 90 de zile de la primirea unui aviz din partea Comisiei Europene, care va trebui notificată în această privință.

Comercianții vor trebui să promoveze produsele românești

Un nou amendament votat de deputați, marți, stabilește că marile magazine au obligația de a organiza evenimente de promovare și vânzare a produselor alimentare românești, iar frecvența acestor evenimente precum și orarul de funcționare vor fi stabilite prin hotărâre a consiliului local.

Deputații au stabilit, totodată, amenzi cuprinse între 100.000-150.000 lei pentru comercianții care nu asigură minimum 51% din produsele menționate din lanțul scurt de aprovizionare.

Toate aceste amendament sun cuprinse în raportul final de admnitere a proiectului de lege, care va fi votat de Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

viewscnt
Afla mai multe despre
comercianti
miere
oua
51%
supermarket
carne
legume
fructe
panificatie
lapte