Ce-i nemulțumește pe turiștii români

Ce-i nemulțumește pe turiștii români
scris 18 apr 2016

În mai puțin de două săptămâni începe sezonul reclamațiilor în turism, după câteva luni de liniște. Turiștii se plâng, de cele mai multe ori, de serviciile de alimentație publică și de condițiile din hoteluri și pensiuni, dar sunt cazuri mai greu de imaginat, pentru că, și în materie de nemulțumiri, românul s-a născut poet.

După ce s-a oblojit la o bază de tratament din țară, un turist nemulțumit a reclamat la ANPC că i s-au făcut proceduri electrice fără ca aparatele să fie conectate la curent. Un alt nemulțumit a reclamat că la restaurant, deși a cerut pastramă de oaie, i s-a dat de porc. De la mâncare pleacă cele mai multe nemulțumiri ale turiștilor români care își vizitează țara. Din cele 730 de reclamații ale turiștilor primite anul trecut de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, 150 au vizat sezonul de iarnă și de trei ori mai multe vacanța de vară pe Litoral.

Urmărește-ne și pe Google News

La mare, pe români îi deranjează (125 de reclamații anul trecut) calitatea serviciilor de alimentație publică în baruri, restaurante, terase, patiserii și beach-bar și calitatea mesei în restaurantele hotelurilor. Vara trecută, în stațiunile de pe Litoral, 160 de nemulțumiți au reclamat condiții proaste de cazare și nerespectarea orei de cazare din hoteluri, cazuri de overbooking și neconformități legate de tariful de cazare. În afara acestora, ANPC a mai primit 25 de plângeri referitor la comercializarea de produse alimentare în magazine și 75 de reclamații care vizau nerespectarea de către firmele care dețin sectoare de plajă a zonei de 30% din totalul suprafeței destinată clienților care nu doresc să închirieze sezlonguri. Doar cinci reclamații au vizat agențiile de turism.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Turiștii s-au mai plâns de condiții improprii de transport, clauze contractuale nerespectate, diferențe între prețul vacanței afișat pe site și cel din agenție, servicii all inclusive necorespunzătoare, plăți suplimentare solicitate față de pachetul turistic cumpărat și plata unor excursii opționale la obiectivele turistice, fără a fi informați mai înainte despre cât costă acestea.

EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București

Au fost reclamate și cazuri în care unele programe turistice n-au mai fost onorate din cauza vremii urâte sau pentru că n-au existat destui doritori, sau că excursia câștigată n-a mai avut loc. Unii români s-au plâns de porțiile de mâncare insuficiente sau de întârzieri frecvente ale ghizilor, ori că au plătit pentru hotel de trei stele și au fost cazați la două stele.

Mergând pe firul celor mai multe reclamații, adică al celor "alimentare", principalele nereguli constatate de Protecția Consumatorului se referă la mâncare expirată sau care nu avea "elemente" de identificare. S-au găsit alimente, materii prime și semipreparate expirate, condimente expirate, semipreparate (bucăți  de burtă, vită, pui și perișoare) la care nu se cunoștea data preparării și produse etichetate și depozitate necorespunzător.

În unele cazuri nu s-au respectat condițiile de depozitare pentru carne și preparate din carne, s-au folosit cântare neverificate metodologic, iar în meniurile restaurantelor nu existau informații despre ingredientele folosite și nici referitor la alergeni. Inspectorii au mai găsit și alimente sau ingrediente expirate, pește congelat despre valabilitatea căruia nu s-au putut obține informații și au descoperit alimente depozitate în condiții improprii, pe care bâzâiau muștele.

Nu doar la mâncare s-au constatat probleme. Chiar și aerul condiționat și televizoarele din unele camere de hotel nu erau în regulă, după cum au observat inspectorii, pentru că ... nu aveau instrucțiuni de folosire. Au fost cazuri în care lista cu tarife era pe pupitru, și nu afișată la vedere, în camere era frig, unele balcoane fuseseră extinse fără autorizație, altele nu aveau paravane de sticlă, iar turiștii care ieșeau la o gură de aer sfidau pericolul. În aceste cazuri, hotelul cu 26 astfel de balcoane a fost amendat cu 15.000 de lei, iar camerele respective au fost închise până au fost puse la punct.

Cele mai multe reclamații din turism vin, firește, după cum spun reprezentanții ANPC, în perioada vacanțelor, atât de iarnă (decembrie-ianuarie), cât și cea de vară (iulie-septembrie) când, mai ales familiile cu copii, pleacă în concedii. Cea mai liniștită perioadă este în atunci când copii sunt la școală, adică în martie - aprilie și octombrie - noiembrie.

viewscnt
Afla mai multe despre
romani
anpc
reclamatii
turisti