Coca-Cola se pregătește să renunțe la o tradiție de 125 de ani și să intre pe piața băuturilor alcoolice, privind, deocamdată, spre piața din Japonia, unde preferința pentru băuturile ”Chu-Hi” cu alcool, o specialitate locală, este în creștere, notează Financial Times.
Planul ar propulsa compania americană într-o piață competitivă de alcool, dominată de branduri japoneze precum Strong Zero, Highball Lemon și Slat.
Băuturile Chu-Hi băuturile au un conținut de alcool cuprins între 3% și 8%, intrând în concurență directă cu berea.

Băuturile Chu-Hi Sursa foto:youtube
În primăvara anului trecut, Coca-Cola anunța că va intensifica măsurile de restructurare pentru simplificarea structurii, în vederea creșterii profitabilității și dezvoltarea unor noi băuturi.
Compania încearcă să se transforme într-o afacere mai profitabilă, care se va concentra pe dezvoltarea de băuturi noi și pe vânzarea de ingrediente partenerilor.

Aceasta în condițiile în care declinul volumului vânzărilor de băuturi răcoritoare și fluctuațiile cursului valutar au continuat să influențeze negativ vânzările.
Coca-Cola și compania rivală PepsiCo încearcă să adauge în portofolii mai multe băuturi fără cola, pentru a se adapta tendinței cumpărătorilor de îndepărtate de băuturile răcoritoare tradiționale.
Consumul pe cap de locuitor de băuturi răcoritoare carbonatate din SUA a scăzut în 2016 la cel mai redus nivel din ultimii 31 de ani, potrivit publicației Beverage-Digest.