Afacerile Coca-Cola în Nigeria, cea mai populată țară africană, în care compania americană și-a propus să investească 600 de milioane de dolari până în 2020 pentru a stimula vânzările, afectate anul trecut de problemele financiare ale nigerienilor, vor fi administrate din poziția de Chief Financial Officer (CFO) de românul Dragoș Ion, care a mai coordonat operațiunile financiare ale gigantului american în Nigeria în perioada 2009-2012, conform datelor prezentate de acesta.
El este CFO al Coca-Cola și pentru piața din România.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Cu 1,8 miliarde de sticle vândute pe an, Nigeria este pentru gigantul american cea de-a doua mare piață din Africa.
Coca-Cola a simțit însă apariția unei crize economice în Nigeria, pe piața căreia este din 1951, cauzată de scăderea producției și a prețurilor petrolului. Economia țării a crescut cu 0,6% în primul trimestru, dar după cinci trimestre consecutive de contracții care au generat o scădere a produsului intern brut cu 1,6% în 2016, prima dată după 1991.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Inflația ridicată a mărit costurile de producție, prețul mărfurilor importate a crescut, iar consumatorii au avut mai puțini bani să cheltuiască, afectând astfel vânzările Coca Cola.
Pentru a-și reduce expunerea la schimb valutar, compania intenționează să ridice la 75% ponderea materiilor prime produse în Nigeria până în 2020, de la 70% în prezent.
Coca-Cola HBC deservește aproximativ 600 de milioane de consumatori pe trei continente, în cele 28 de țări în care este prezentă.