Clienții McDonald’s reacționează la prețurile mai mari, pe unele piețe, și includ mai puține produse din meniu în comenzile lor, a declarat CEO-ul Chris Kempczinski, relatează CNBC.
Acțiunile McDonald’s au scăzut ușor marți, dar au crescut cu aproximativ 10% în acest an, scrie News.ro.

Comentariile lui Kempczinski vin pe măsură ce companiile care oferă produse consumatorilor raportează reacții mixte la prețurile mai mari din primul trimestru.
De exemplu, Coca-Cola a văzut o reacție slabă a cererii față de prețurile mai mari, în timp ce a continuat să majoreze prețurile băuturilor sale.
Rivalul PepsiCo , pe de altă parte, a declarat în februarie că nu va mai crește prețurile, dar a raportat o scădere cu 2% a volumului în primul trimestru, care exclude modificările de preț sau de valută.
De aproximativ un an, companiile au mărit prețurile pentru a atenua inflația, în special după ce invazia Rusiei în Ucraina a dus la creșterea prețurilor mărfurilor.

Dar obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor se schimbă chiar dacă inflația încetinește.
Directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a declarat luni, în cadrul conferinței telefonice a companiei, că inflația și ratele ipotecare mai mari sunt preocuparea principală pentru mulți consumatori, în ciuda șomajului scăzut și a îmbunătățirilor prețurilor gazelor.