Clienții McDonald’s reacționează la prețurile mai mari, pe unele piețe, și includ mai puține produse din meniu în comenzile lor, a declarat CEO-ul Chris Kempczinski, relatează CNBC.
Acțiunile McDonald’s au scăzut ușor marți, dar au crescut cu aproximativ 10% în acest an, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Comentariile lui Kempczinski vin pe măsură ce companiile care oferă produse consumatorilor raportează reacții mixte la prețurile mai mari din primul trimestru.
De exemplu, Coca-Cola a văzut o reacție slabă a cererii față de prețurile mai mari, în timp ce a continuat să majoreze prețurile băuturilor sale.
Rivalul PepsiCo , pe de altă parte, a declarat în februarie că nu va mai crește prețurile, dar a raportat o scădere cu 2% a volumului în primul trimestru, care exclude modificările de preț sau de valută.
De aproximativ un an, companiile au mărit prețurile pentru a atenua inflația, în special după ce invazia Rusiei în Ucraina a dus la creșterea prețurilor mărfurilor.
CITEȘTE ȘI LVMH devine prima companie din Europa care atinge pragul de 500 miliarde de dolari ca valoare de piațăDar obiceiurile de cheltuieli ale consumatorilor se schimbă chiar dacă inflația încetinește.
Directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a declarat luni, în cadrul conferinței telefonice a companiei, că inflația și ratele ipotecare mai mari sunt preocuparea principală pentru mulți consumatori, în ciuda șomajului scăzut și a îmbunătățirilor prețurilor gazelor.