Antreprenorul american în serie Daniel Cocanougher (61 de ani), fost primar, cu afaceri în producția de film, imobiliare, energie și IT, intră pe piața imobiliară românească prin achiziția a câte 50% din cele două firme folosite de omul de afaceri ieșean Iulian Dascălu la dezvoltarea centrelor comerciale Family Market din Miroslava și cartierul ieșean Bucium, potrivit documentelor analizate de Profit.ro. Investitorul american a intrat în cele două proiecte alături de antreprenorul ieșean Ilie Ghiciuc, cu afaceri în domeniul IT, iar valoarea tranzacției este estimată la 14-15 milioane de euro.
Ghiciuc este fondator al companiei tech Thinslices, cu operațiuni în Iași, Berlin, Lisabona și Londra, fiind implicat și în startup-ul german Etvas.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupul Iulius, deținut de Iulian Dascălu (53 de ani) – cel mai mare proprietar român de centre comerciale moderne, a inaugurat în 2022 două proiecte Family Market în care a anunțat investiții cumulate de 24 de milioane de euro. Este vorba despre Family Market din comuna Miroslava, care are o suprafață închiriabilă de 7.000 de metri pătrați, și Family Market din carierul ieșean Bucium, care are o suprafață de retail de 5.500 de metri pătrați.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, Iulius Holding a vândut jumătate din părțile sociale ale celor două firme prin care operează centrele comerciale către compania W & E Assets, înființată anul trecut de mai multe firme din Texas, coordonate de Daniel Cocanougher, care dețin 80% din capitalul social, și de firme coordonate de ieșeanul Ilie Ghiciuc, cunoscut ca fondator al două startup-uri din domeniul tehnologiei, Thinslices și Etvas, care dețin restul de 20%.
Tranzacția este evaluată de sursele Profit.ro din piața imobiliară la circa 14-15 milioane de euro.
Iulian Dascălu este la al doilea parteneriat de acest tip. El împarte cu sud-africanii de la Atterbury Europe rețeaua Iulius mall din Cluj-Napoca, Suceava și Iași și ansamblul Iulius Town Timișoara, precum și 5 din clădirile sale de birouri din Cluj și Timișoara.
Contactați de Profit.ro de detalii despre această tranzacție, reprezentanții Iulius nu au răspuns până la publicarea acestui articol.
Texanul Daniel Cocanougher este cunoscut în lumea filmului ca producător al Dragon Ball (1995), Dragon Ball Z (1989) și Blue Gender: The Warrior (2002). După absolvirea facultării, Daniel Cocanougher a lucrat timp de 4 ani pentru IBM înainte de a se alătura firmei familiei sale Cocanougher Feed. Afacerea familiei sale a fost vândută ulterior.
Un prieten al lui Daniel Cocanougher de la IBM i-a prezentat oportunitatea de a investi în serialul animat japonez Dragon Ball Z, care își căuta un partener american în vederea distribuirii sale. Firma Funimation, la care Cocanougher era vicepreședinte executiv, a ajuns la un acord cu producătorul japonez al serialului pentru distribuția acestuia pe piața din SUA, iar la sfârșitul anilor `90 a vândut drepturile de difuzare către Cartoon Network. În 2005, Navarre Corp. a cumpărat afacerea pentru 128 de milioane de dolari.
Daniel Cocanougher mai investește în imobiliare alături de fratele său, în principal în West Texas. El mai are o companie care deține și închiriază teren în West Texas și are drepturi de exploatare petrol și gaze în New Mexico, Oklahoma și în jurul Dallas.
Între 2007 și 2009, el a fost primarul localității texane Justin.
Iulian Dascălu a încasat în 2021, de pe urma celor cinci mall-uri dezvoltate de el și deținute în parteneriat cu sud-africanii de la Atterbury Europe (cu excepția Palas Iași), venituri de 101 milioane de euro, cu 31% peste rezultatul anului 2020 și chiar și peste cifra de afaceri din 2019, cu excepția Iulius Mall Iași. Rezultatele l-au ajutat să se mențină pe locul doi în topul marilor proprietari de centre comerciale, după NEPI Rockcastle.
Dascălu a dezvoltat și 13 clădiri de birouri cu o suprafață cumulată de peste 152.000 de metri pătrați, ceea ce i-ar asigura locul patru în topul celor mai mari proprietari de astfel de clădiri din România, însă antreprenorul ieșean împarte 5 dintre clădiri cu partenerul său sud-african Atterbury Europe, adică o suprafață de 68.000 metri pătrați (două imobile în Cluj-Napoca și trei în Iulius Town Timișoara).