Vânzările Carrefour în România au crescut cu două cifre în primul trimestru, continuând trendul pozitiv din ultima parte a anului trecut. Retailerul francez, care a semnat preluarea hipermarketurilor cora România, a deschis însă un singur magazin pe piața locală în intervalul analizat.
Carrefour a obținut vânzări de 638 milioane de euro (TVA inclus) în România în primele trei luni, în creștere cu 12,5% în termeni comparabili față de perioada similară a anului trecut, cea mai mare creștere din Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Creșterea vine după un avans de 17,8% înregistrat în ultimul trimestru din 2022, când vânzările au atins 758 milioane de euro.
„Acest început de an foarte promițător ne motivează să ne menținem focusul pe strategie și continuăm să ne consolidăm poziția pe piața locală. În același timp, în acest context inflaționist ne mobilizăm și mai mult pentru a proteja puterea de cumpărare a clienților noștri”, a spus Régis Moratin, CFO Carrefour România.
Carrefour și-a încetinit însă expansiunea pe piața locală, deschizând un singur magazin în prima parte a anului, comparativ cu 21 de magazine deschise în ultimul trimestru al anului trecut. La finele lunii martie, rețeaua Carrefour cuprindea 404 de magazine.
Carrefour a obținut venituri de 32 milioane de euro din vânzarea participației deținute la centrul comercial Ploiești Shopping City către dezvoltatorul imobiliar NEPI Rockcastle în toamnă, potrivit datelor analizate de Profit.ro. Retailerul francez deținea 50% din centrul comercial ploieștean, restul de 50% fiind controlat de NEPI.
CITEȘTE ȘI Pluria atrage o investiție de 2 milioane de dolari de la Eleven VenturesCarrefour a încheiat anul 2022 cu vânzări nete de aproape 2,33 miliarde de euro în România, în creștere cu 11,3% de la 2,09 miliarde de euro în 2021. Incluzând TVA, vânzările s-au majorat cu 9%, până la 2,62 miliarde de euro.
Carrefour operează o rețea de circa 12.000 de magazine în Europa, din care aproape jumătate în Franța, fiind cel mai mare retailer din sectorul alimentar de pe continent și al doilea din lume, cu 14.216 de magazine în total la finele lunii martie.