Cele șapte ATR-uri 42-500 din flota TAROM vor fi vândute unei companii aeriene din Caraibe, iar TAROM va închiria mai multe Boeinguri 737 MAX.
VEZI AICI ȘI SURPRIZĂ Țintă actualizată - TAROM, gândit să revină pe profit foarte curând DOCUMENT
InterCaribbean Airways este compania aeriană care va cumpăra cele șapte avioane de tip ATR 42-500 aflate în posesia companiei aeriene de stat, arată Boarding Pass.
Aceste avioane au fost obiectul mai multor tentative eșuate de vânzare în ultimii ani, dar și a unui contract de „buy-back” cu o companie de leasing de la care TAROM a închiriat ATR-uri 72-600 noi. Ultima tentativă de vânzare a acestor avioane a fost la finalul anului 2022.
Prețul plătit de compania aeriană cu sediul în Insulele Turks și Caicos companiei TAROM pentru cele șapte avioane este necunoscut, însă compania de stat a afirmat că valorea acestora este de aproximativ 15 milioane de euro.
Vânzarea aeronavelor este parte a planului de restructurare a TAROM, care prevede reînnoire și uniformizare a flotei, care va permite reducerea semnificativă a reducerea semnificativă a costurilor (de exemplu: costurile de întreținere, costurile cu combustibilul etc.), precum și servicii mai bune furnizate clienților. Mai multe detalii AICI.
În primăvara lui 2022, compania aviatică a inițiat procedurile de vânzarea a patru aeronave Boeing 737-300, contractul fiind semnat în urmă cu aproximativ două luni. Prețul total al licitației a pornit de la 4,36 milioane de dolari. Mai multe detalii AICI.
TAROM ar urma să semneze un contract de leasing pentru Boeinguri 737 MAX cu Minsheng Commercial Aviation, o companie de leasing de avioane deținute de o bancă chineză.
TAROM are și propria comandă pentru cinci Boeinguri 737 MAX plasată direct la producătorul de avioane.
În 2021, TAROM a avut pierderi de 327,6 milioane de lei, de la 439,8 milioane de lei în 2020, și afaceri de 668,7 milioane de lei, comparativ cu 355,3 milioane de lei în 2020.
TAROM este controlată de stat, prin Ministerul Transporturilor.