Retailerul francez Carrefour, operatorul celui mai mare lanț de hipermarketuri din Europa și al doilea mare jucător de profil la nivel global, a inițiat prima mare mișcare pe piața din România, asumându-și promisiunea de a plafona prețul pentru până la 500 de produse esențiale, în perioada 25 martie – 19 aprilie.
Plafonarea prețurilor este asumată pentru categorii precum: produse de bază (faină, paste, ulei, zahăr etc), alimente congelate, conserve, apă și sucuri, lactate și brânzeturi, mezeluri și specialități, cafea și dulciuri, îngrijire personală și produse pentru bebeluși.
Plafonarea este decisă și după ce, în spațiul public, au fost unele voci care au reclamat creșteri de prețuri în mai multe magazine ale diferiților retaileri, inclusiv la Carrefour. Plafonarea va fi operată, foarte probabil, la prețurile de acum.
Decizia este în întregime a Carrefour, luată independent. Aceasta înseamnă că în continuare furnizorii companiei lucrează pe o piață liberă, și că prețul produselor furnizate este format în funcție de cerere și ofertă, de stocuri, materii prime, dificultăți logistice sau operaționale. „Toate aceste elemente au devenit extrem de volatile și credem că responsabilitate înseamnă să respectăm eforturile de livrare ale furnizorilor, oferindu-le un preț corect, dar în același timp să protejăm clienții de această volatilitate, într-o perioadă grea pentru toți”, spune Julien Oet, Merchendise and Supply Chain Director, Carrefour România.
Vânzările nete ale companiei au crescut cu 5,4% anul trecut, de la 1,89 miliarde de euro în 2018 la 1,992 miliarde de euro. Incluzând TVA, vânzările grupului au avansat cu 3,6% în termeni comparabili, până la 2,24 miliarde de euro.
Carrefour și-a mărit rețeaua locală la 371 de magazine anul trecut, de la 360 de magazine la finele anului 2018, din care 37 hipermarketuri, 266 supermarketuri, 44 magazine de proximitate și 24 magazine cash&carry.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Consiliul Concurenței investighează scumpirea excesivă a măștilor medicale și amenință cu amenzi uriașe. Prețul unei măști medicinale a crescut de 100 de ori în RomâniaRecent, grupul a anunțat că va renunța la platforma de marketplace din România, care include peste 300 de vendori, și se va concentra pe creșterea vânzărilor de produse proprii pe segmentul de e-commerce.
La nivel global, Carrefour a obținut vânzări nete de 72,45 miliarde de euro în 2019, cu 0,1% mai mici raportat la anul anterior. La 31 decembrie, grupul opera o rețea de 12.225 magazine, față de 12.111 magazine în perioada similară din 2018.
Retailerul francez a trecut pe profit anul trecut, cu un rezultat net de 1,31 miliarde de euro, față de o pierdere de 581 milioane de euro în 2018. Revenirea se datorează în principal veniturilor obținute din vânzarea operațiunilor din China.
Grupul și-a revizuit obiectivul privind economiile realizate, estimând economii de 2,8 miliarde de euro până la finele acestui an, față de 2,6 miliarde de euro anterior. Până în prezent, retailerul a obținut economii de 2 miliarde de euro, din care 1,03 miliarde de euro în 2019.
Totodată, Carrefour a anunțat că vizează venituri de 300 milioane de euro din vânzarea unor active imobiliare până în 2022.