Vânzările Electrolux în România au crescut anul trecut cu 3,7%, până la 507 milioane de coroane suedeze (aproximativ 48 milioane euro), de la 489 milioane de coroane în 2018.
Ritmul de creștere a încetinit puternic față de 2018, an în care vânzările producătorului suedez de electrocasnice au avut un avans de aproape 25% pe piața locală.
În pofida creșterii mai lente, România a fost a cincea mare piață individuală pentru Electrolux în regiunea Europa de Est (inclusiv Rusia și Turcia) anul trecut. Per total, vânzările grupului în regiune au atins 9,66 miliarde de coroane (912 milioane euro), în creștere de la 8,96 miliarde de coroane cu un an înainte.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Afacerile din România ale retailerului israelian Sabon vor fi preluate de grupul francez RocherLa finele lunii decembrie, Electrolux avea 814 angajați în România, față de aproape 890 angajați în perioada similară din 2018.
Suedezii sunt acționari majoritari ai fabricii omonime din Satu Mare, de unde livrează produse electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.
La nivel global, Electrolux, al doilea mare jucător pe piața de profil, a obținut vânzări de 118,98 miliarde de coroane în 2019, în urcare cu 3% raportat la anul anterior.