Magazinele discount și cele de proximitate cresc pe piață. Hipermaketurile, supermarketurile și magazinele tradiționale - vizitate mai rar

Magazinele discount și cele de proximitate cresc pe piață.  Hipermaketurile, supermarketurile și magazinele tradiționale - vizitate mai rar
scris 25 feb 2020

Pe parcursul anului 2019, cumpărăturile casnice de bunuri de larg consum au înregistrat în România o creștere modestă, de 2,2%. Sub influența majorării prețurilor la alimente în medie cu 5,6%, conform Eurostat, românii au cumpărat aceleași volume, însă au ales segmente inferioare de preț. În 2018, ritmul de creștere a pieței a fost dublu, în timp ce în 2017 piața creștea cu peste 7%.

În ceea ce privește comportamentul de cumpărare pentru acasă, familiile din România au mers la cumpărături mai rar pe parcursul anului trecut decât în 2018, însă au plătit în medie cu 2 lei mai mult la o vizită în magazin. 

Dacia electrică „Urban City” ar putea fi fabricată în Maroc, nu în România CITEȘTE ȘI Dacia electrică „Urban City” ar putea fi fabricată în Maroc, nu în România
Urmărește-ne și pe Google News

Din perspectiva cumpărăturilor de produse de larg consum cu destinație casnică, canalele moderne de retail au continuat și în 2019 să câștige teren în fața formatelor tradiționale și au ajuns la 64% cotă de piață. Magazinele de tip discount sunt cele care au alimentat mare parte din această creștere ca urmare a faptului că românii au cumpărat mai des din aceste formate. Și magazinele de proximitate și-au continuat ascensiunea în cadrul cumpărăturilor pentru acasă și au câștigat noi cumpărători. În schimb, hipermaketurile, supermarketurile, dar și magazinele tradiționale au fost vizitate mai rar pentru cumpărăturile casnice. 

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Evoluția categoriilor de produse în 2019

Cu excepția alimentelor proaspete (fructe, legume, carne, ouă), toate segmentele mari de produse de larg consum au înregistrat creșteri pe parcursul anului 2019. Românii și-au majorat cheltuielile cel mai mult pentru produsele destinate îngrijirii și curățeniei locuinței, dar și pentru lactate (în special pentru iaurt, kefir, specialități de brânzeturi, cremă de brânză).

Și pentru băuturi, românii ai cheltuit mai mult în 2019 față de anul anterior, mai ales pentru băuturile răcoritoare și apa îmbuteliată. Un ritm similar de creștere au avut și produsele pentru îngrijire personală, în special produsele destinate îngrijirii părului. Nu la fel de accelerat a crescut însă și segmentul alimentelor. Printre acestea, există însă și excepții de grupe de alimente unde a fost mai mult dinamism, că snacksurile și conservele. 

viewscnt
Afla mai multe despre
gfk
consum