Veniturile procesatorului britanic de plăți PayPoint în România au crescut cu 23,1% în semestrul fiscal încheiat pe 30 septembrie, la 19,15 milioane de lire sterline (22,6 milioane euro), în condițiile în care numărul tranzacțiilor pentru plata facturilor a avansat cu 11,7%, la 32,6 milioane de tranzacții.
În perioada aprilie-septembrie 2016, PayPoint a raportat venituri de 15,56 milioane lire sterline pe piața românească și a procesat un număr de 29,1 milioane de tranzacții pentru plata facturilor, se arată în raportul financiar al companiei. Cota de piață a companiei a crescut în intervalul analizat de la 21,3% la 23,1%.
Veniturile nete, care exclud costurile cu încărcările electronice de cartele telefonice, au urcat cu 19,8% pe segmentul facturilor și cu 66,1% pe segmetul de retail, în timp ce veniturile din încărcările de cartele telefonice s-au majorat cu 24,6%, potrivit raportului. Evoluția veniturilor nete a fost susținută de creșterea tranzacțiilor procesate, pe fondul extinderii portofoliului de clienți.
Britanicii și-au mărit rețeaua de terminale din România cu 521 unități în semestrul încheiat la finele lunii septembrie, de la 10.141 terminale în luna martie la 10.662 terminale, reprezentând peste o treime din numărul total de 39.635 terminale ale grupului.
CITEȘTE ȘI În București apare un nou brand de cinematograf. Primul spațiu va fi amenajat în mall-ul Liberty CenterPe lângă serviciile pentru plata facturilor de utilități, servicii TV, telecom și internet, PayPoint furnizează servicii de transfer de bani și oferă șoferilor posibilitatea de a-și plăti rovinieta folosind terminalele proprii. Grupul britanic are operațiuni, pe lângă România, în Marea Britanie, Irlanda, Franța și America de Nord.
Veniturile PayPoint la nivelul grupului au scăzut cu 1,1% în intervalul aprilie-septembrie, de la 102,8 milioane lire la 101,7 milioane lire (119,8 milioane euro), ca rezultat al vânzării operațiunilor din online, în timp ce veniturile nete au coborât cu 1,5%, până la 58,4 milioane lire (68,8 milioane euro).
Profitul operațional înainte de taxe a urcat cu 15,6%, de la 21,3 milioane lire la 24,7 milioane lire (29,1 milioane euro), sprijinit de performanțele solide din România și de veniturile din plățile de pe dispozitivele mobile.
Grupul britanic a trecut pe profit în primul semestru al anului fiscal curent, cu un câștig de 19,74 milioane lire (23,25 milioane euro), comparativ cu o pierdere de aproape 1,29 milioane lire în intervalul corespondent al anului trecut.
PayPoint a procesat 337,2 milioane tranzacții în perioada aprilie-septembrie, în scădere cu 15,5% raportat la primul semestru din anul fiscal precedent, valoarea tranzacțiilor procesate reducându-se cu aproape 32%, până la 4,9 miliarde lire (5,8 miliarde euro). Excluzând activitățile din online, volumul tranzacțiilor a crescut cu 0,1% în intervalul analizat, în timp ce valoarea acestora s-a majorat cu 0,4%.