În 2013, fondatorul Amazon Jeff Bezos a apărut la emisiunea ”60 Minutes” de la CBS pentru a dezvălui un plan futurist pe care compania sa îl urmărea în secret, pentru a livra pachete cu drone în 30 de minute, relatează CNBC.
O demonstrație pre-înregistrată a arătat o ”octocopter” marca Amazon, care transporta un pachet mic de pe o bandă transportoare spre cer, apoi la casa unui client, aterizează fără probleme în curtea din spate, lăsând obiectul și apoi plecând, scrie News.ro.
Bezos a prezis că o flotă de drone Amazon ar putea ieși pe cer în cinci ani și a spus: ”va fi foarte distractiv”.
Un deceniu mai târziu, Amazon începe în sfârșit să lanseze livrări de drone pe două piețe mici, printr-un program numit Prime Air. Dar exact când începe în sfârșit să demareze, programul de drone se îndreaptă direct într-o economie dificilă și eforturile pe scară largă ale CEO-ului Andy Jassy de reducere a costurilor.
CNBC a aflat că, în cadrul planului Amazon de a reduce 18.000 de locuri de muncă, cea mai mare reducere a numărului de angajați din istorie, Prime Air pierde un număr semnificativ de angajați.
Surse familiare cu problema, care au cerut să nu fie numite pentru confidențialitate, au spus că au aflat miercuri despre reducerile de personal de la Prime Air, când doi directori seniori din Amazon au trimis e-mail-uri angajaților în care i-au anunțat că cei afectați de disponibilizări vor fi informați în curând.
O persoană și-a dat seama ce se întâmplă când nu a mai putut accesa Slack. Angajații au fost concediați la mai multe sedii, inclusiv Seattle, unde are sediul Amazon.
Centrul de testare a dronei Amazon din Pendleton, Oregon, a fost lovit deosebit de puternic, jumătate din echipă fiind concediată, a scris un angajat al Prime Air într-o postare pe LinkedIn, pe care a șters-o ulterior.
Amazon a refuzat să spună câți angajați ai Prime Air au fost disponibilizați, iar un purtător de cuvânt a indicat postarea de pe blog a lui Jassy de la începutul acestei luni, în care a anunțat reducerile de personal la nivel de companie.
Jassy a recurs la reducerea numărului de angajați ai Amazon, care a crescut masiv în timpul pandemiei de Covid-19, în timp ce caută modalități de a reduce cheltuielile în cadrul companiei.