Amazon.com a declanșat sezonul cumpărăturilor de sărbători cu cel de-al doilea eveniment major de vânzări al său din acest an, în timp ce companii rivale, de la Walmart la Best Buy, s-au alăturat cu reduceri pentru a atrage clienții care se confruntă cu bugetele de Crăciun reduse de inflație, transmite Reuters.
Ce se va întâmpla pe piața de retail din România, cum pot fi atrași mai mulți clienți profitând de ridicarea restricțiilor, cum poți îmbina eficient canalul de vânzare online cu magazinul fizic va fi explicat la PROFIT E-Commerce.
Videoconferința, programată pentru 13 octombrie, este organizată cu sprijinul Alpha Bank și Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), urmând să fie transmisă în direct și la PROFIT NEWS TV
Evenimentul de cumpărături ”Prime Early Access Sale”, care se desfășoară timp de două zile, începând de marți, pentru membrii Amazon, seamănă mult cu evenimentul de marketing de vară Prime Day și va concura cu reducerile timpurii de la retaileri rivali, scrie News.ro
"Comercianții cu amănuntul se vor lupta probabil mai mult și mai devreme pentru mai puțini dolari în acest an. Gândirea este că cei care sunt primii prind dolarii", a declarat Carol Spieckerman, președinte al companiei de consultanță Spieckerman Retail.
Walmart organizează în SUA un eveniment de vânzare ”Rollbacks and More”, în perioada 10-13 octombrie, pentru a contracara zilele de reduceri ale Amazon, cu oferte pentru orice, de la jucării Hot Wheels la bagaje.
Campania de vânzare de 48 de ore a Kohl și Best Buy are loc, de asemenea, în aceleași zile cu evenimentul Amazon, în timp ce ”Zilele ofertei” ale Target au avut loc în perioada 6-8 octombrie, evitând o ciocnire cu Amazon.
”Consumatorul cu venituri medii și superioare este probabil să profite mai mult de ofertele actuale pentru a intra în sezonul sărbătorilor... la capătul de jos al spectrului de venituri, acei consumatori ar putea să se abțină și să cumpere mai aproape de nevoie, „, a declarat Joseph Feldman, analist la Telsey Advisory Group.
Este așteptat, de asemenea, că inflația și reducerile timpurii vor încetini cheltuielile de sărbători din acest an.
Vânzările online de sărbători din SUA sunt de așteptat să crească anul acesta în cel mai lent ritm din 2015, cu doar 2,5%, până la 209,7 miliarde de dolari, potrivit Adobe Analytics.
CITEȘTE ȘI Jucători majori din retailul românesc vor participa la Profit E-commerceÎnceputul timpuriu al sezonului cumpărăturilor de sărbători, nu este o surpriză. Marii comercianți cu amănuntul, cum ar fi Target și Walmart, au oferit reduceri mari de luni de zile pentru a scăpa de excesul de stocuri care s-a acumulat pe măsură ce consumatorul a redus cheltuielile discreționare.
Unii dintre ei chiar au avut oferte concurente, atunci când Amazon și-a desfășurat vânzările Prime Day în iulie. La acea vreme, Amazon a încasat aproximativ 12 miliarde de dolari în vânzări, potrivit Adobe.
”În acest sezon de sărbători, comercianții cu amănuntul recurg la promoții forțate pentru a convinge cumpărătorii”, a spus Spieckerman.