Acționarii grupului german Metro, prezent în România prin lanțul de magazine Metro Cash&Carry, primul retailer internațional care a intrat pe piața locală după Revoluție, au aprobat divizarea în două entități separate, mutare premergătoare listării la bursă a celor două companii, potrivit unui comunicat al grupului.
În cadrul procesului, anunțat încă din primăvara anului trecut și confirmat în luna septembrie, Metro Cash & Carry și hypermarketurile Real vor activa sub umbrela Metro AG, în timp ce divizia de produse electronice, care include lanțurile Media Markt și Saturn, va fi inclusă într-o nouă companie, denumită Ceconomy.
Metro AG va fi condusă de actualul CEO al grupului, Olaf Koch, iar Ceconomy de Pieter Haas, în prezent CEO al Media-Saturn. Cele două companii activează independent din luna octombrie, se arată în comunicat. Grupul german vrea să listeze companiile la bursă până la jumătatea anului.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Metro Cash&Carry a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996. Grupul german a activat pe piața locală și prin intermediului hypermarketurilor Real, ultimele patru magazine dintr-un lanț de 24 fiind vândute recent către compania Terazone Enterprises Limited, înregistrată în Cipru.
În prezent, Metro mai deține în România 25 de magazine cash&carry, cinci Metro Punct, un magazin online de birotică și are afiliate cîteva sute de magazine de proximitate La Doi Pași.
Vânzările Metro Cash&Carry România au revenit pe creștere în anul fiscal 2015/2016, respectiv octombrie 2015 - septembrie 2016, la 904 milioane euro, de la 887 milioane euro în anul anterior, în pofida închiderii magazinului din Brăila, evoluția fiind susținută de reducerile de TVA și creșterea consumului.
Din iulie, Metro Cash&Carry are un nou director general, Roland Ruffing.