Electrolux, al doilea mare jucător pe piața globală a electrocasnicelor, a raportat vânzări de 381 milioane de coroane suedeze (40,4 milioane euro) în România anul trecut, în creștere cu 21,7% față de 2015, când vânzările au atins 313 milioane de coroane.
România este a șaptea piață ca mărime din Europa de Est în funcție de vânzări pentru Electrolux, după Polonia, Cehia sau Ungaria, dar în fața unor state precum Slovacia, Ucraina și Bulgaria, reiese din datele financiare ale grupului suedez. Electrolux este acționar majoritar al fabricii omonime din Satu Mare, unde produce electrocasnice și accesorii. Grupul mai deține o divizie de vânzări și marketing în București.
La finele anului trecut, grupul avea 818 angajați în România, în urcare de la 775 angajați în decembrie 2015.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La nivel global, Electrolux a înregistrat anul trecut vânzări consolidate de 121,1 miliarde de coroane (12,85 miliarde euro), în scădere cu 2% față de anul precedent. Profitul net a avansat însă de aproape trei ori, de la 1,57 miliarde de coroane la 4,5 miliarde de coroane (477 milioane euro), pe fondul creșterii cererii în Europa și Asia. Rezultatul din 2015 a fost influențat negativ de plata unei taxe de 2,06 miliarde de coroane (222 milioane euro) către General Electric (GE) pentru nefinalizarea acordului prin care Electrolux trebuia să cumpere divizia de electrocasnice a grupului american pentru 3,3 miliarde dolari. Tranzacția nu a obținut aprobarea autorităților de reglementare din SUA, astfel că acordul a fost anulat.
(Cifrele în euro au fost calculate de Profit.ro la un curs de schimb de 0,1061 euro pentru 1 coroană suedeză)