Omul de afaceri Omer Susli (58 de ani), proprietarul magazinelor de decorațiuni interioare Homelux, vrea să încheie anul 2022 cu achiziții de mall-uri în valoare de peste 100 de milioane de euro, după ce și-a adăugat în portofoliu proiectele Vitantis din București și River Plaza din Râmnicu Vâlcea în prima parte a acestui an. În paralel, pregătește o surpriză, în sensul vânzării rețelei Homelux.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
„Dorim să fim un jucător important în retail. Pentru anul acesta am avut în plan investiții de 100 de milioane de euro. În primele 4-5 luni din an am cheltuit mai puțin de jumătate din sumă, dar până la sfârșitul anului sperăm să depășim bugetul programat, pentru că ne uităm la două proiecte destul de mari. Dacă se finalizează unul dintre ele ne atingem ținta pentru acest an. Ne uităm la orașele cu peste 50.000 de locuitori, dar după ce finalizăm cele 100 de milioane de euro, ne vom uita și la orașele mai mici“, a spus Omer Susli în cadrul Conferinței Profit.ro – Impactul crizei prețurilor în piața imobiliară.
Caracteristicile piețelor externe de interes pentru magazinele online din România, resursele umane în perioada post-pandemică, evoluția pieței forței de muncă în companiile implicate în comerțul electronic și multe alte teme vor fi prezentate la Conferința Profit.ro - DPD România Barometrul e-Commerce. Provocări în vremuri de criză.
Evenimentul, programat pentru 27 mai, la hotelul Marriott Bucharest Grand Hotel, cu sprijinul DPD și al Asociației Române a Magazinelor Online, va fi transmis în direct la PROFIT NEWS TV.
Detalii AICI
Anul acesta, investitorul a cumpărat centrul comercial Vitantis din București de la fondul de investiții Revetas Capital, într-o tranzacție de circa 20 de milioane de euro, și a mai preluat River Plaza Mall din Râmnicu Vâlcea de la dezvoltatorul portughez Sonae Sierra contra sumei simbolice de 1 euro, plus un credit cu un sold curent de peste 17 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Nu am fost implicați în nicio tranzacție care să fi durat sub un an. În business trebuie să ai răbdare ca să nu greșești. Achiziția mall-ului din Râmnicu Vâlcea a durat aproape un an și jumătate, una dintre cele mai complexe tranzacții ale noastre. La Vitantis a durat un an, dar, de fapt, am început discuțiile în urmă cu 4 ani, după care s-au întrerupt și reluat. Mal-lul din Râmnicu Vâlcea a fost cumpărat cu un flux de 3.000 de vizitatori pe zi, fiind și perioada de pandemie.
Ținta noastră este să ajungem anul acesta la 10.000 de vizitatori pe zi. Deja am dublat traficul față de momentul achiziției. Am adus Oficiul județean de pașapoarte la River Plaza și sperăm să aducem și Evidența Populației în acest mall. În acest fel vom avea un grad de ocupare de 100%. În cazul Vitantis, proiectul are 80.000 de metri pătrați de teren și 50.000 de metri pătrați închiriabili. În jur de 45.000 de metri sunt deja închiriați și 5.000 de metri pătrați sunt agreați pentru închiriere. În 1 octombrie vrem să facem o reinaugurare a proiectului din Vitan“, a adăugat omul de afaceri.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO Familia Moh'd se asociază cu Saddiq Abu Seedo, fondatorul grupului Toneli, și cumpără fabrica Munplast, pregătind demolarea Anul trecut, investitorul a mai cumpărat de la Portico Investments 5 proiecte de retail de dimensiuni reduse în Tulcea, Râmnicu Vâlcea, Drobeta-Turnu Severin și Bârlad închiriate de Penny Market, MOL România, Jysk, Altex, Ingrimar, Adidas, Romstal și Pepco. Tranzacția a fost de circa 8 milioane de euro.
Homelux, de vânzare
După ce Omer Susli a vândut rețeaua de magazine de bricolaj Praktiker către Kingfisher, cumpărătorii au anunțat că închid unitățile din Focșani, Bacău și Ploiești. Magazinele din Focșani și Ploiești au fost redeschise de Susli sub un nou brand de bricolaj, denumit Homelux, și a ajuns la 4 unități. Investitorul anunță acum planul de vânzare a rețelei, ca o surpriză.
„Magazinele fizice, precum Homelux din Focșani sau Ploiești, sunt destul de mari, la circa 10.000 de metri pătrați. Noi avem 4 magazine fizice, dar online-ul vinde mai mult decât ele. De aceea, am regândit strategia și intrăm mai mult pe partea de online și magazine mai mici. Am avut o încercare pe DN1, cu un magazin de 1.350 de metri pătrați, și pare că este o dimensiune reușită. Poate că vom merge cu astfel de dimensiuni de 1.000 – 1.500 de metri pătrați. Ne bazăm mai mult pe online. Clienții își aleg ce le place din magazin și merg acasă să comande, pentru a nu transporta ei marfa“, anunță, în premieră, Omer Susli.
El a adăugat faptul că după 2 ani de pandemie, șocul războiului din Ucraina a fost enorm. În prima săptămână de după război, vânzările Homelux au scăzut cu 80%, spune el. „Încet pare să își revină. Săptămâna trecută ajunsesem cu vânzările la nivelul perioadei corespondente de anul trecut. În mod normal ar trebui să fim cu 20% peste anul anterior“, conchide omul de afaceri.
Susli este și unul dintre acționarii care susțin One United Properties. Alături de Ionuț Dumitrescu, el deține clădirea de birouri One Victorie Center din centrul Bucureștiului, aflată în proces de vânzare către grupul ungar Indotek.
El este implicat și în diferite alte afaceri, precum producătorul de fibre textile Romtextil, firma specializată în comerțul cu ridicata al materialelor de construcții Search Chemicals, fabrica de cretă măcinată (carbonat de calciu) și transport rutier Tempo Invest sau agenṭia de turism Travel Tips. Susli a fost președinte al Asociației Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD).