Omul de afaceri Ali Madadi, proprietarul comerciantului de autovehicule Rădăcini Motors, a scos la vânzare, cu circa 13 milioane de euro, terenul pe care funcționează service-ul auto Sama Griviței din apropierea Gării de Nord din București, potrivit surselor Profit.ro. În lipsa unui cumpărător, investitorul este dispus să dezvolte în locul service-ului o clădire de birouri.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Madadi a cumpărat câteva loturi mai mici de teren din jurul service-ului Sama Griviței și a acumulat o suprafață totală de 5.600 de metri pătrați, lipită de complexul de birouri The Mark al austriecilor de la S Immo.
„Intenționăm să înstrăinăm terenul cât de repede posibil. Nu avem oferte în acest moment. Dacă nu îl vindem în cel mai scurt timp, vom dezvolta noi ceva pe el. Birourile ar funcționa mai bine. Pentru rezidențial, terenul este destul de scump și nu suportă zona un produs adecvat. Zona s-a schimbat mult odată cu dezvoltarea proiectului The Mark și noi avem o clădire de birouri boutique acolo, proiectată de arhitectul Dorin Ștefan“, a declarat, pentru Profit.ro, Filip Todosia, reprezentantul Rădăcini Estate, divizia imobiliară a lui Ali Madadi.
Madadi a obținut, recent, un certificat de urbanism necesar promovării unui Plan Urbanistic Zonal pentru terenul din Griviței cu scopul construirii unui imobil de birouri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Antreprenorul deține la intersecția Bulevardului Uranus cu Calea Griviței o clădire de birouri în care funcționează Mega Image, la parter. Spațiile de birouri ale acestui imobil, în suprafață de 1.500 de metri pătrați, au fost închiriate, până de curând, afacerii din domeniul electric a lui Ali Taher, însă acesta s-a mutat, iar spațiul este disponibil pe piață.
Ali Madadi a intrat puternic pe imobiliare în 2018, când a înființat divizia Rădăcini Estate, prin intermediul căreia a dezvoltat primul său proiect: ansamblul Aviației Tower. Omul de afaceri mai investește încă 30 milioane de euro în faza a doua de dezvoltare a ansamblului rezidențial din zona de birouri Pipera. În prima etapă a proiectului s-au construit 134 de apartamente, iar în etapa a doua se mai dezvolta alte 148 de unități locative, în total o investiție de circa 50 milioane de euro. Construcția etapei a doua a ajuns la etajul patru.
El urmează să finalizeze structura unui nou proiect rezidențial, amplasat pe malul lacului Grivița, peste drum de proiectul de locuințe pe care îl autorizează Vastint, companie cu acționari comuni cu ai IKEA. Complexul 303 by Rădăcini va avea 74 de apartamente și presupune o investiție de 15 milioane de euro.
Investitorul mai are în plan și demolarea clădirii în care funcționează service-ul și showroom-ul auto Suzuki din Otopeni, pentru a face loc unui magazin Mega Image. În plus, Madadi mai deține și un teren de 12 hectare în Voluntari, cumpărat la licitație, pe care analizează dacă să îl dezvolte sau să îl vândă.
Baza afacerilor antreprenorului Ali Madadi este grupul Rădăcini, unul dintre cei mai mari comercianți de autovehicule din România. Grupul comercializează mărcile Opel, Citroën, Peugeot, Mazda, Suzuki, Volkswagen și Honda și rulează anual peste 100 milioane de euro. Înainte de lansarea diviziei imobiliare, grupul a mai construit un proiect rezidențial în zona Plevnei.
Numărul tranzacțiilor imobiliare din România a fost scăzut, considerabil, cu 27% în luna octombrie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, ajungând la circa 60.000 de contracte, după ce în luna corespondentă din 2020 s-a raportat cel mai mare volum lunar de contracte încheiate în ultimii 3 ani. Aceasta este prima scădere din iulie anul trecut și până acum, potrivit datelor Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară analizate de Profit.ro. În ciuda acestei scăderi punctuale, primele 10 luni ale anului au cunoscut o evoluție pozitivă de peste 21%, comparativ cu perioada corespondentă din 2020.
Volumul de tranzacții din 2020 a fost cu circa 12% peste cel din 2019, după ce în trimestrul al treilea din an s-a recuperat mult din decalajul apărut în primele cinci luni. Astfel, volumul anual a reintrat pe creștere, după ce în 2019 s-au înregistrat cu 4,1% mai puține tranzacții decât în 2018, iar în 2018 cu 10,2% mai puține decât în 2017.