Compania elenă Aktor urmărește să-și extindă prezența în România prin valorificarea unor noi oportunități de piață care vor apărea în viitor, cum ar fi parteneriatele public-privat și concesiunile, a declarat președintele și directorul executiv al Aktor, Alexandros Exarchou, potrivit Rador Radio România, care citează presa elenă. Alexandros Exarchou a declarat că România este o prioritate de vârf pentru Aktor.
Unul dintre motivele pentru care România e obiectiv-cheie pentru compania greacă e dat de așezarea geografică. Șeful Aktor a spus că există o convingere puternică în cadrul grupului Intrakat că România dispune de perspective largi în cadrul familiei europene și al reașezărilor geopolitice din regiunea extinsă. Exarchou a mai subliniat și că țara a căpătat un interes mai amplu, întrucât reconstrucția Ucrainei, după încheierea războiului, va trece prin România și prin axele feroviare și rutiere care vor lega Marea Egee de Marea Neagră.

După finalizarea achiziționării companiei de către Grupul Intrakat, România a devenit o prioritate de vârf pentru Aktor, care a mobilizat resurse materiale și umane pentru a accelera finalizarea proiectelor contractate în această țară. Aktor, care este prezentă în România de 20 de ani, a primit recent o consolidare semnificativă de capital pentru a accelera execuția proiectelor sale din România, a precizat șeful Aktor.
Totodată, Exarchou a prezentat un bilanț al progreselor înregistrate de proiectele majore aflate în curs de execuție în România, cu un buget cumulat de 1,3 miliarde de euro. Printre altele, a menționat Lotul 3 al Autostrăzii Regionale București A0 (63% din obiectul fizic), care va fi finalizat în vară, și subtronsonul 2 al liniei de cale ferată Apața-Cața (21,7% din obiectul fizic), un proiect tehnic dificil, unul dintre puținele din Europa în care se vor utiliza în paralel 4 mașini de săpat tuneluri.