Proprietarii majorității clădirilor comerciale din București analizează posibilitatea punerii la comun a parcărilor, pe care au fost obligați să le construiască, în vederea unei mai bune gestionări, după ce au constatat că zeci de mii de locuri sunt insuficient folosite ziua. Se discută ideea de a da posibilitatea locuitorilor să folosească parcările pe timp de noapte.
ULTIMA ORĂ Nouriel Roubini, "Dr. Doom", vine în România. Detalii AICI
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Legislația actuală obligă dezvoltatorii imobiliari să construiască un loc de parcare la 50 de metri pătrați utili de clădire, o condiție considerată de mulți investitori prea dură. Un calcul simplu aplicat pe suprafața totală de clădiri de birouri moderne din București arată că există peste 50.000 de locuri de parcare obținute în acest fel. Chiar și așa, la nivelul orașului sunt cinci mașini pe un loc de parcare.
Acum, NEPI Rockcastle, Globalworth, Țiriac Imobiliare, CA Immo, AFI Europe, Forte Partners, S Immo, Portland Trust, Ceetrus, Hercesa, Granvia, Cordia, Lion`s Head Investments, Bluehouse și Portico Investments, reuniți în Asociația Investitorilor Imobiliari (AREI), vor să dezvolte o aplicație, în genul Waze, prin care să afle cum sunt utilizate locurile de parcare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„La nivelul dezvoltatorilor și proprietarilor de imobile din București avem o resursă foarte importantă pe care nu o folosim eficient și anume locurile de parcare, pe care le-am construit în linie cu legislația și cu nevoile chiriașilor noștri. Sunt câteva zeci de mii de astfel de parcări insuficient folosite ziua și care stau goale noaptea“, a declarat Geo Mărgescu, cofondator și CEO al Forte Partners, inițiatorul acestui proiect la nivel de asociație.
Geo Mărgescu, CEO Forte Partners
„Există o aplicație la nivelul clădirii, în care fiecare HR introduce zilele de concediu, iar parcările libere sunt puse la dispoziția angajaților care nu au loc altfel. Chiar și fiecare om în parte poate să introducă intervalul orar în care nu este la birou și atunci un coleg îi poate folosi parcarea“, spune Mărgescu.
În decurs de un an, el consideră că va putea dezvolta o aplicație care să înglobeze o parte cât mai mare din clădirile administrate de membrii AREI. Un deziderat al acestui demers este ca primăria să interzică parcarea mașinilor pe trotuare, oferind ca alternativă parcările investitorilor. Locurile vor fi puse la dispoziția populației contra cost.
„Vrem să facem o aplicație care să cuprindă toți membrii asociației și care să ne organizeze parcările pe timp de zi, astfel încât să le dăm chiriașilor poate cu 20-30% mai multe locuri de parcare sau posibilitatea de a parca mai multe mașini pe același număr de locuri. O clădire care se construiește într-un zonă mai mult sau mai puțin aglomerată este privită ca un generator de trafic de către autoritățile locale, dar ar trebui să fie privită ca o sursă de parcări pe timp de noapte pentru comunitatea din zona respectivă. Vrem ca, alături de Primăria Generală sau de Sector, să construim această aplicație prin care să descongestionăm orașul“, a concluzionat managerul Forte Partners. CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CONFIRMARE Gheorghe Iaciu pregătește vânzarea Expo Market Doraly, deținut cu unul din cele mai mari grupuri financiare: Evaluare peste 110 milioane euro. Pe piață - investitori locali posibil interesați
O variantă discutată este ca fiecare ocupant al parcărilor să își scoată locul la închiriat pe timp de noapte sau când lipsește de la serviciu, cu ajutorul aplicației.
„Trebuie să educăm și chiriașii care, când își aleg o clădire de birouri, primul lucru de care te întreabă este nivelul chiriei și câte locuri de parcare va avea. Noi putem pune la dispoziție niște parcări peste noapte, dar la prima zăpadă cum scoți toate mașinile afară? Este o chestiune delicată“, sesizează o primă problemă Lori Collin, director pe România al Lion`s Head Investments.
Autoritățile administrației publice locale nu au o abordare unitară în ceea ce privește înființarea și administrarea parcărilor publice, astfel încât să crească eficiența gestionării acestora și se reducă dezechilibrele dintre numărul autoturismelor și numărul locurilor de parcare, este una dintre concluziile Consiliului Concurenței, în urma derulării unei analize pe piața serviciilor de parcare publică cu plată la nivelul municipiilor reședință de județ Brașov, Constanța, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Craiova.