Acționarii majoritari ai Braiconf, cel mai mare producător de cămăși din România, au achiziționat, prin intermediul a două companii pe care le dețin, două terenuri cu suprafața totală de peste 63.000 metri pătrați pe care se află fostele platforme Comat și Remat din municipiul Brăila.
Valoarea totală a celor două tranzacții se ridică la peste 2.500.000 de lei, iar intenția acționarilor majoritari este ca pe aceste terenuri să construiască noua fabrică Braiconf.
Acționarii majoritari ai companiei Braiconf și-au anunțat anterior decizia de a reloca fabrica și de a investi într-un nou sediu, ca parte dintr-o amplă strategie de modernizare a mărcii românești, pentru care a fost deja votată în cadrul AGA din luna aprilie 2021 o investiție de aproape 9 milioane de euro pentru noul sediu. Managementul companiei a analizat mai multe oportunități de relocare a fabricii, printre acestea aflîndu-se patru terenuri și cunoscutele Mori Violattos și Lykiardopoulos, decizia asumată fiind aceea de a construi un sediu nou, modern, pe terenurile recent achiziționate.
„Avem planuri ambițioase pentru marca Braiconf și ne-am propus să construim cea mai modernă și eficientă fabrică de confecții din Europa de Est, în care să antrenăm proiecte valoroase și prin care să promovăm industria din care facem parte. Deși am analizat mai multe opțiuni pentru relocare – terenuri în zona Brăilei, clădiri istorice cum sunt Morile Violattos și Lykiardopoulos, chiar proprietăți în Galați, oraș care are astăzi câteva oportunități pe acest segment de industrie – ne dorim să păstrăm fabrica Braiconf în Brăila, iar terenurile recent achiziționate reprezintă soluția optimă pe care o căutam pentru construirea de la zero a unui sediu modern, eficient, durabil si actual, care să răspundă cu succes planurilor de dezvoltare pe care le avem”, spune Silviu Dumitrache, acționar și Președinte Braiconf.
Suprafața noului teren achiziționat de acționarii majoritari Braiconf permite construcția unei unități de producție confecții textile adaptată la nevoile actuale ale companiei, precum și dezvoltarea a cel puțin încă alte două proiecte pe terenul respectiv.
Managementul companiei Braiconf a menționat în repetate rânduri că dorește să păstreze sediul fabricii în orașul în care a început istoria Braiconf și că din strategia de dezvoltare face parte și componenta de resursă umană, prin retenția actualei forțe de muncă și stimularea angajărilor pe acest segment de industrie.
Fabrica de la Brăila a fost deschisă în anul 1950 cu 280 de angajați.
Acționariul principal este Electroargeș, cu 61,5%, după ce fondul de investiții Bank Julius Baer & Co a vândut participația de 25,1% pe care o deținea.
În noiembrie 2020, Braiconf Brăila și-a reconfigurat strategia de retail, în actual context de restricții impuse de autorități pe fondul pandemiei de coronavirus, și a închis majoritatea magazinelor, inclusiv cele din mall-uri, orientându-se mai mult în același timp spre nișa premium.
Compania s-a îndreptat în primăvara anului trecut împotriva fostului președinte CA. În 2019, cu 780 de angajați, a avut afaceri de 38,6 milioane lei și o pierdere de 4,4 milioane lei.