Profitul Pfizer în primul trimestru din 2023 a depășit estimările, în urma cererii solide pentru produsele sale COVID, iar compania americană a informat că se așteaptă ca noile medicamente să contribuie anul acesta la creșterea câștigurilor, transmite Reuters.
În predeschiderea ședinței Bursei de la New York, acțiunile Pfizer au urcat cu aproape 3%, după raportarea unui profit de 1,23 dolari pe acțiune, peste estimări, deși vânzările au scăzut cu 29% în primele trei luni din acest an, la 18,3 miliarde de dolari, în timp ce analiștii se așteptau la 16,59 miliarde de dolari, arată Agerpres.
Compania se așteaptă în 2023 la un nivel scăzut al vânzărilor de produse COVID, înainte de o potențială revenire pe creștere în 2024.
În primul trimestru din 2023, vânzările Pfizer de vaccinuri și medicamente antivirale au depășit previziunile analiștilor de pe Wall Street. Vânzările vaccinului Comirnaty contra COVID-19 au scăzut cu 77%, la 3,06 miliarde de dolari, în timp ce analiștii prognozau 2,37 miliarde de dolari, iar vânzările tratamentului antiviral Paxlovid au urcat la 4,07 miliarde de dolari, depășind estimările de 3,13 miliarde de dolari, datorită cererii solide din China în primele trei luni din acest an.
Pfizer investește în cercetare miliarde de dolari și cumpără active importante, pentru a compensa scăderea veniturilor în urma expirării patentelor la principalele medicamente și a scăderii cererii pentru produsele sale COVID.
Producătorul de medicamente a confirmat marți estimarea privind obținerea în acest an a unui profit între 3,25 - 3,45 dolari pe acțiune, în timp ce vânzările produselor COVID ar urma să se situeze la aproximativ 21,5 miliarde de dolari.
De asemenea, compania se așteaptă la o contribuție mai scăzută a vânzărilor produselor sale COVID în trimestrul doi din 2023, comparativ cu precedentele trei luni.
Excluzând vânzările de produse COVID, Pfizer este în grafic pentru a-și îndeplini obiectivul de a înregistra anul acesta o creștere de 7% - 9% a veniturilor.