Veniturile proprietarului Pro TV în România au scăzut anul trecut cu 12%, la 157,6 milioane dolari

Veniturile proprietarului Pro TV în România au scăzut anul trecut cu 12%, la 157,6 milioane dolari
scris 22 feb 2016

Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, a înregistrat anul trecut venituri de 157,6 milioane dolari pe piața românească, în scădere cu 11,8% în termeni reali față de 2014. Excluzând efectele cursului de schimb, veniturile CME în România au crescut cu 5,4% în 2015, potrivit raportului financiar al companiei.

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat în termeni reali cu 10,5%, de la 37,26 milioane dolari la 41,17 milioane dolari. Raportat la un curs de schimb constant, profitul operațional a crescut cu aproape 32%.

Urmărește-ne și pe Google News

CME deține în România posturile Pro TV, PRO TV Internațional, Acasă, PRO Cinema, Sport.ro și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească sunt incluse și posturile din Republica Moldova, respectiv PRO TV Chișinău și Acasă .

Grupul de media a vândut anul trecut Media Pro Entertainment, acționar majoritar al Studiourilor MediaPro Buftea, către firmele Sky Giant Limited și Dynamic Target Limited, înregistrate în Hong Kong și controlate de oameni de afaceri din industria filmului din SUA și România, printre care și Bobby Păunescu.

Proprietarul PRO TV majorează capitalul social cu 66 milioane de lei, la 384 milioane lei CITEȘTE ȘI Proprietarul PRO TV majorează capitalul social cu 66 milioane de lei, la 384 milioane lei

În ianuarie, CME a anunțat că a vândut cinematograful Hollywood Multiplex, situat în București Mall (Vitan), către firma Movie R US, deținută de Gianina Eliana Ciobanu, director financiar al distribuitorului ProVideo.

La nivel de grup, profitul CME a avansat cu 28,7% (52,9% la un curs constant), la 122, 8 milioane dolari, susținut de creșteri de două cifre în majoritatea piețelor pe care activează. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Bulgaria (+65,3%) și Slovacia (130,8%), iar cel mai mic avans, de 0,6%, a fost raportat de Croația. Alături de țările menționate, CME mai are operații în Slovenia și Cehia.

Veniturile grupului au scăzut însă cu 11%, de la 680,8 milioane dolari în 2014 la 605,8 milioane dolari. Eliminând diferențele de curs, veniturile CME au crescut cu 5,9% anul trecut, se arată în raport. Încasările din publicitatea TV s-au majorat cu 6%, în timp ce veniturile din tarifele aplicate operatorilor de cablu pentru retransmisia canalelor CME au urcat cu 9%.

viewscnt
Afla mai multe despre
cme
rezultate
pro tv
venituri