Restricții la publicitatea pentru jocuri de noroc, pariuri sportive, cazinouri. Personalitățile nu vor mai putea face reclamă. Aleșii au renunțat la interzicere

Restricții la publicitatea pentru jocuri de noroc, pariuri sportive, cazinouri. Personalitățile nu vor mai putea face reclamă. Aleșii au renunțat la interzicere
scris 1 mar 2023

Reclamele audiovizuale pentru activităţile de jocuri de noroc vor fi interzise în intervalul orar 06:00-23:00, fiind interzisă recomandarea jocurilor de noroc sau pariurilor sportive de către personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice. De asemenea, orice publicitate pentru jocurile de noroc va trebui însoțită de mesajul ”Fii responsabil” și de menționarea interdicţiei de participare la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani. Panourile cu reclame la jocurile de noroc nu vor depăși 30 de metri pătraţi, fiind interzisă promovarea de premii prin acestea. 

Acestea sunt principalele restricții impuse publicității în domeniul jocurilor de noroc printr-un proiect legislativ adoptat de Senat și care va fi transmis acum pentru dezbatere și vot final deputaților.

Urmărește-ne și pe Google News
Senatul își va rotunji bugetul din vânzarea de suveniruri turiștilor care vin la Palatul Parlamentului să vadă recordul CITEȘTE ȘI Senatul își va rotunji bugetul din vânzarea de suveniruri turiștilor care vin la Palatul Parlamentului să vadă recordul
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

De ce este impprtant: Proiectul prevedea inițial ca orice formă de comunicare comercială audiovizuală, ca și orice formă de publicitate, inclusiv prin publicitate stradală, pentru cazinouri, jocuri de noroc, pariuri să fie interzisă, după modelul interdicției actuale pentru țigări și alte produse din tutun. Interdicția a fost propusă de liberali și susținută de reprezentanți ai tuturor partidelor parlamentare, după cum a relatat Profit.ro.

Acum, aleșii au renunțat la impunerea acestei interdicții totale a publicității pentru jocurile de noroc.

”Eliminarea în totalitate a formelor de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc, inclusiv pentru cele desfăşurate de companiile licenţiate potrivit legii române şi supravegheate de autorităţile române ar avea un impact negativ semnificativ asupra eforturilor statului român de a asigura protecţia jucătorilor români şi de a crea un mediu sigur pentru desfăşurarea acestor activităţi. (...)

Interzicerea oricărei forme de publicitate vine în contradicţie cu prevederile OUG 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, act normativ prin care statul român reglementează acest domeniu - monopol de stat, prin acordarea unor licenţe de operare atât operatorilor de jocuri de noroc, cât şi celor ce organizează activităţi conexe, inclusiv privind promovarea şi publicitatea, activităţi desfăşurate în baza unor licenţe de operare, care aducbanilastat. Interzicerea oricărei forme de publicitate ar lăsa fără obiect aceste licenţe, văduvind bugetul de stat de aceste venituri şi expunându-i la potenţiale litigii din partea deţinătorilor acestora”, arată inițiatorii proiectului.

Potrivit acestora, interdicția completă a publicității nu va face decât să impulsioneze piașa neagră în domeniu, restricționarea fiind în schimb în măsură să controleze acest fenomen și problemele sociale. 

Mai mult, aceștia subliniază că interzicerea promovării audiovizuale a activităţilor de jocuri de noroc va avea un impact negativ asupra veniturilor bugetare, fiind preconizată o scădere semnificativă a taxelor şi impozitelor colectate la bugetul de stat în mod direct de la organizatorii de jocuri de noroc şi în mod indirect, fiind afectate deopotrivă veniturile companiilor care desfăşoară activităţi conexe (companiile de publicitate, staţii de televiziune etc) şi, implicit, valoarea taxelor şi impozitelor achitate de acestea.

ULTIMA ORĂ Guvernul ia și anul acesta aproape tot profitul companiilor de stat, dar poate stabili și excepții CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul ia și anul acesta aproape tot profitul companiilor de stat, dar poate stabili și excepții

Restricțiile introduse

- Comunicarea comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc este interzisă în intervalul orar 06:00-23:00.

- Prin excepție de la aceste prevederi, sunt permise inserturile grafice, respectiv reprezentarea, statică sau în mişcare, cu sau fără sunet, a mărcii, astfel cum aceasta este definită potrivit legii, a siglei sau a altui simbol prin care se identifică titularul mărcii, al siglei sau al simbolului ori imaginea unui produs reprezentativ al acestuia, dacă acestea sunt efectuate în timpul transmisiunilor sportive în direct în orice situaţie, aceste inserturi grafice vor fi însoţite de mesajul ”Fii responsabil”.

- Se interzice orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile dejocuri de noroc prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice,culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, pot încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive.

- Se interzice orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc desfăşurate de operatori nelicenţiaţi. 

DECIZIE ”Nomazii digitali” vor beneficia de facilități fiscale pentru o perioadă limitată. Condițiile stabilite CITEȘTE ȘI DECIZIE ”Nomazii digitali” vor beneficia de facilități fiscale pentru o perioadă limitată. Condițiile stabilite

- Publicitatea pentru jocurile de noroc, nu este permisă în condiţiile în care:

a) nu este însoţită de mesajul ”Fii responsabil” şi nu menţionează interdicţia participării la jocurile de noroc a persoanelor sub 18 ani.

b) poate încuraja în mod direct sau indirect minorii şi adolescenţii săparticipe la jocuri de noroc.

- Formele de publicitate exterioară sunt permise dacă dimensiunile materialelor publicitare nu depăşesc, în mod individual, pentru un material publicitar aferent unui singur operator de jocuri de noroc licenţiat, o suprafaţă totală de 30 de metri pătraţi. Se interzice promovarea de premii în bani sau bunuri materiale prin formele de publicitate exterioară.

Prin forme de publicitate exterioară se înţeleg elementele de tipul panourilor publicitare sau structurilor publicitare care sunt amplasate în zone publice, inclusiv pe diverse construcţii sau clădiri.

Încălcarea acestor prevederi va fi sancționată cu amendă de la 10.000 lei la 50.000 lei.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
restricție
joc
noroc
pariu
cazinou
publicitate
reclama
interzice
proiect
parlament