Firmele și instituțiile publice vor putea acorda angajaților contravaloarea în lei a tichetelor de creșă în situaţia în care Ministerul Finanţelor Publice nu a primit din partea firmelor de profil solicitări de autorizare pentru emiterea acestor tichete, prevede un proiect legislativ al actualei puteri.
De ce este important: Potrivit legislației, intrate în vigoare de la 1 ianuarie 2019, tichetele de creșă sunt bilete de valoare care se acordă, lunar, angajaţilor care nu beneficiază de concediul şi de indemnizaţia acordate pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap. Tichetele se emit pe suport electronic și sunt impozabile, dar nu se cuprind în baza de impozitare lunară a contribuțiilor sociale obligatorii.
Mai este bine de știut: De la intrarea în vigoare a legii, valoarea inițială a tchetului de creșă a crescut de la 450 lei la 570 lei, ultima majorare având loc anul trecut.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acum, reprezentanții puterii au constatat o situaţie care conduce la neaplicarea legii.
”Motivul este, conform informaţiilor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe, nicio persoană juridică (...) nu este autorizată să emită tichete de creşă pe suport electronic. Nicio persoană juridică nu este interesată să emită bilete de valoare pe suport electronic”, arată inițiatorii proiectului.
Prin urmare, proiectul prevede că în situaţia în care nu există unităţi emitente autorizate de către Ministerul Finanţelor Publice, angajatorii pot acorda salariaţilor contravaloarea în lei a tichetelor.
Legea privind acordarea biletelor de valoare prevede că tichetele de creșă pot fi acordate de orice tip de societăți comerciale sau operatori economici, de stat sau privați, inclusiv de către instituții publice, dar autorii proiectului au ținut să menționeze în mod distinct în lege că instituţiile publice centrale şi locale, inclusiv, indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, vor putea acorda salariaţilor contravaloarea în lei a tichetelor de creșă.
” (...) o astfel de modificare legislativă va duce la deblocarea situaţiei actuale şi în final aplicarea legii de către angajator în favoarea angajatului ce a ales să meargă la muncă şi nu a beneficiat de concediul şi indemnizaţia acordate pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap”, subliniază inițiatorii.