Duopolul Google-Facebook pe piața publicității online s-ar putea destrăma. Potrivit unui studiu publicat de Appsumer, Apple câștigă teren în domeniul reclamelor digitale, în timp ce Google și Facebook par să piardă din atractivitate, transmite CNBC.
Cercetarea, bazată pe o analiză a bugetelor publicității online a peste 100 de companii de aplicații pentru consumatori, a constatat că afacerea cu publicitate a Apple a beneficiat de actualizarea majoră a confidențialității iOS a companiei, în 2021, ceea ce a făcut mai dificil pentru companii precum Facebook să urmărească activitatea utilizatorilor pe internet, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Serviciul de publicitate alApple le permite oamenilor să se promoveze în magazinul App Store al producătorului de iPhone.
Rata de adoptare a promotorilor a crescut în trimestrul al doilea cu aproape 4 puncte procentuale față de anul anterior, la 94,8%, în timp ce în cazul Facebook a scăzut cu 3 puncte procentuale, la 82,8%, a spus Appsumer.
Rata de adoptare a Google a scăzut cu 2 puncte, la 94,8%.
Apple ”s-a alăturat duopolului Facebook și Google în topul adoptării publicității”, potrivit Appsumer, care este deținută de InMobi.
Shumel Lais, director general la Appsumer, a atribuit poziția îmbunătățită a Apple unei creșteri a numărului de dezvoltatori de aplicații dispuși să plătească bani mulți pentru a spori descărcările.
În același timp, actualizarea App Tracking Transparency (ATT) a Apple a limitat cantitatea de date pe care aplicațiile bazate pe reclame, cum ar fi Facebook, le pot folosi pentru a ajuta mărcile în campaniile lor publicitare online.
Creșterea Apple pe piața reclamelor online pentru dezvoltatori reflectă poziția Amazon în comerțul electronic, deoarece comercianții cheltuie mai mulți bani pentru a-și promova produsele pe site-ul pe care se bazează pentru clienți.
În ceea ce privește cheltuielile generale ale dezvoltatorilor de aplicații pentru publicitate online, denumită cota de portofel, Google rămâne în top, cu 34%. Facebook este pe locul al doilea cu 28%, urmată de Apple cu 15%.
Amazon nu a fost listată pentru că nu este o platformă pentru dezvoltatori.
La capătul de jos al pieței, TikTok a depășit Snap, care a fost, de asemenea, lovită de ATT. TikTok are o cotă de piață de 3%, iar cea a Snap este de 2%, a spus Appsumer.
Chiar dacă a depășit Snap, rata de adoptare a TikTok a scăzut cu aproape 7 puncte procentuale în trimestrul al doilea.
CITEȘTE ȘI Gigantul chinez Tencent își dublează participația la Ubisoft, cu 2.000 de angajați în RomâniaLais a spus că dezvoltatorii de aplicații încă încearcă să-și dea seama ce reclame funcționează bine pe serviciul video scurt.
Mărcile se pot adapta încă pentru a face TikTok să funcționeze pentru fiecare verticală”, a spus Lais.
Cifrele nu au fost deloc rele pentru Facebook. Ponderea portofelului a crescut cu 4 puncte, până la 28% în trimestrul patru, indicând că Facebook are unele ”semne de redresare”, a spus Lais.
În iulie, Meta, comapani-părinte a Facebook, a raportat o scădere mai mare decât se aștepta a veniturilor din trimestrul al doilea și a declarat că vânzările vor scădea din nou în trimestrul al treilea față de aceeași perioadă a anului trecut.