Furnizorul suedez de plăți Klarna, cu rapperul american Snoop Dogg printre acționari, a devenit cel mai valoros “unicorn” european și al doilea cel mai valoros fintech privat din lume, în urma finalizării unei noi runde de finanțare, care i-a ridicat evaluarea la peste 30 miliarde de dolari.
Startup-ul suedez, care oferă cumpărătorilor opțiunea de a plăti la o dată ulterioară achizițiile online, a atras 1 miliard de dolari de la investitori noi și existenți, la o evaluare post-investiție de 31 miliarde de dolari.
În toamnă, Klarna a primit o evaluare de 10,65 miliarde de dolari în urma unei runde de finanțare de 650 milioane de dolari, condusă de fondul american de investiții Silver Lake.
CITEȘTE ȘI Ce faci atunci când fiecare client vrea altceva de la magazinul tău online?Noua evaluare plasează compania pe locul 6 în topul global al unicornilor – companii private evaluate la cel puțin 1 miliard de dolari –, în urma UiPath, unicornul pornit din România și având în prezent sediul în SUA, evaluat recent la 35 miliarde de dolari.
Totodată, Klarna a devenit cel mai valoros startup din Europa și al doilea cel mai valoros fintech din lume, după procesatorul american de plăți Stripe (locul 4 în topul global, cu o evaluare de 36 miliarde dolari).
CITEȘTE ȘI VIDEO Un duplex de la nivelul superior al unui complex rezidențial nou din Brașov, cu panoramă superbă către Tâmpa și zona istoricăFondurile atrase vor fi folosite pentru finanțarea strategiei de expansiune internațională, un procent de 1% din capital urmând să fie direcționat către o inițiativă nou-creată din domeniul sustenabilității, potrivit directorului general Sebastian Siemiatkowski.
Fondată în 2005 de Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor posibilitatea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”.
CITEȘTE ȘI Florea Grup – 25 de ani. Pasiunea ne-a adus aiciCompania are parteneriate cu 200.000 de comercianți la nivel global, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 14 țări.
Printre investitorii startup-ului suedez se numără Sequoia Capital, Visa, Dragoneer Investment Group, Commonwealth Bank of Australia, precum și cunoscutul rapper american Snoop Dogg, care este și imaginea companiei într-o campanie publicitară