Furnizorul suedez de plăți Klarna, cel mai valoros startup european din fintech, cu rapperul american Snoop Dogg printre acționari, este aproape de a finaliza o rundă de finanțare de 1 miliard de dolari, care i-ar oferi o evaluare de 31 de miliarde de dolari, au declarat surse pentru CNBC.
Acordul ar urma să fie încheiat în câteva zile și ar face din Klarna cel mai valoros unicorn tehnologic din Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Firma din Stockholm este unul dintre cei mai mari furnizori din lume de servicii „cumpărați acum, plătiți mai târziu” (BNPL), care permit cumpărătorilor să repartizeze costul achizițiilor pe o perioadă de rate fără dobândă.
Klarna este acum unicornul de top din Europa, depășind firma de software de plăți Checkout.com, care a atins luna trecută o evaluare de 15 miliarde de dolari.
În toamnă, Klarna a devenit cel mai nou “decacorn” al lumii, după ce a obținut o evaluare de peste 10 miliarde de dolari în urma unei noi runde de finanțare.
Compania a atras atunci 650 milioane de dolari de la un grup de investitori privați condus de fondul american Silver Lake, la o evaluare de 10,65 miliarde de dolari, aproape dublă comparativ cu evaluarea de 5,5 miliarde de dolari obținută în vara anului 2019.
Startup-ul suedez a atins astfel statutul de decacorn, rezervat companiilor private cu o evaluare de cel puțin 10 miliarde de dolari. Klarna este a doua companie europeană care devine decacorn, după startup-ul britanic Global Switch, evaluat la 11,1 miliarde de dolari la ultima rundă de finanțare.
CITEȘTE ȘI Palantir Technologies, al treilea cel mai valoros “unicorn” american, cu CIA și FBI printre clienți, se listează la bursăFondată în 2005 de Siemiatkowski, Niklas Adalberth și Victor Jacobsson, Klarna oferă cumpărătorilor posibilitatea să plătească achizițiile făcute online la o dată ulterioară, inclusiv în rate, pe principiul “cumperi acum și plătești mai târziu”. Compania are parteneriate cu 200.000 de comercianți la nivel global, printre care H&M, Adidas, IKEA, Nike, AliExpress, Sephora, Spotify, Lufthansa și KLM, fiind activă în 14 țări.
Printre investitorii startup-ului suedez se mai numără Sequoia Capital, Visa, Dragoneer Investment Group, Commonwealth Bank of Australia, precum și cunoscutul rapper american Snoop Dogg, care este și imaginea companiei într-o campanie publicitară.