Grupul de firme Telekom Romania a planificat în acest an investiții de peste 180 milioane de euro, cea mai mare parte urmând să fie direcționată spre dezvoltarea și extinderea rețelelor, atât pentru tehnologiile fixe, cât și mobile.
Anul trecut, bugetul de investiții al grupului s-a ridicat la 160 milioane de euro, potrivit datelor Telekom Romania.
Operatorul va continua dezvoltarea a rețelelor de fibră optică (FTTH – fiber to the home) și 3G/4G și se va concentra pe furnizarea unui portofoliu complet de servicii IT&C pentru segmentul business.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Telekom Romania și-a propus să extindă cu peste 30% acoperirea rețelei bazate pe fibră optică, având ca obiectiv atingerea a două milioane de gospodării până la sfârșitul anului 2016.
“Fără investiții, un operator telecom nu poate rezista pe piață, mai ales pe una cum este cea locală, foarte competitivă pe partea de preț”, a declarat directorul general al grupului, Miroslav Majoroš, la prima conferință de la preluarea mandatului, la începutul acestui an.
Majoroš l-a înlocuit pe Nikolai Beckers, numit în această poziție în aprilie 2013.
Șeful Telekom Romania spune că nu este adeptul unei politici a prețurilor mici și a afirmat că operatorul nu va intra într-un război al tarifelor cu ceilalți jucători de pe piață.
“Nu poți furniza servicii de calitate la prețuri scăzute. Noi încercăm să ne diferențiem și să furnizăm o anumită experiență clienților, prin calitatea serviciilor și a relației cu clienții”, a spus Majoroš.
El a remarcat că, față de Slovacia, piața telecom din România se remarcă prin nivelul tarifelor, mai scăzut, și o structură diferită a industriei de profil.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Sute de mii de clienți cu asigurări RCA și de locuință la Astra riscă să scoată bani din propriul buzunar, dacă KPMG nu transferă portofoliul asigurătoruluiȘeful Telekom Romania spune că operatorul va continua să se concentreze pe serviciile convergente fix-mobil, prin oferta MagentaONE, și cele TV, cu accent pe televiziunea interactivă (IPTV) și pe conținutul sportiv, precum UEFA Champions League și UEFA Europe League.
De asemenea, grupul mizează pe un portofoliu extins pentru segmentul de business, care include și oferte convergente cu componentă de cloud, alături de un portofoliu complet de soluții fixe și mobile, aplicații și soluții IT la cheie, servicii de tip M2M.
Lansat în 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote, redenumiți Telekom Romania Communications și Telekom Mobile Romania Communications.
Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.
Telekom Romania Communications este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații. Acționari sunt OTE International (Grecia) - 54,01% și Ministerul Comunicațiilor - 45,99%.
Telekom Romania Mobile Communications este al treilea jucător pe segmentul de telefonie mobilă, după Orange România și Vodafone România, și are ca acționari Cosmote Mobile Communications (Grecia) - 70% și Telekom România Communications - 30%.
CITEȘTE ȘI Șoferii cu amenzi vor plăti mai mult pentru polițele RCA, dacă o inițiativă a ASF va fi adoptatăAnul trecut, Telekom România a înregistrat venituri de 984 milioane de euro, în scădere ușoară, cu 1,8%, față de anul precedent, iar EBITDA (profitul înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor și amortizărilor) a coborât cu 22,9%, la 205 milioane de euro, potrivit datelor grupului german Deutsche Telekom.
Deutsche Telekom controlează Telekom România prin intermediul grupului elen OTE, unde deține 40% din acțiuni.