Grupul Telekom România a înregistrat anul trecut venituri de 984 milioane de euro, în scădere ușoară, cu 1,8%, față de anul precedent, iar EBITDA (profitul înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor și amortizărilor) a coborât cu 22,9%, la 205 milioane de euro, potrivit datelor grupului german Deutsche Telekom.
Deutsche Telekom controlează Telekom România prin intermediul grupului elen OTE, unde deține 40% din acțiuni.
“Pentru Telekom Romania, 2015 a fost marcat de lansarea ofertelor comerciale MagentaONE care au atras peste 208.000 de clienți până la finalul anului, de avansarea proiectului RoNet și de extinderea rețelei de fibră optică, respectiv a acoperirii 3G/4G – ceea ce reprezintă cumulat investiții semnificative cu impact direct asupra EBITDA. Pe lângă pachetele de servicii convergente (...), ne-am concentrat să ne extindem aria de expertiză pe segmentul business și să livrăm soluții inovatoare atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru companii. Toate aceste eforturi stau la baza continuării procesului de consolidare a operațiunilor Telekom Romania pe piață”, a declarat joi directorul financiar directorul financiar al grupul Telekom Romania într-un comunicat remis Profit.ro.
Defalcat, Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) a consemnat anul trecut venituri de 562 milioane de euro, în scădere cu 3,1% față de 2014, în timp ce Telekom Mobile Romania Communications (fost Cosmote) au generat încasări de 422 milioane de euro, nivel similar anului precedent.
Investițiile în cash au fost de 132 milioane de euro, în scădere cu 5,7% față de 2014.
Grupul Telekom România avea, la finele anului trecut, un număr de 2,09 milioane de linii de telefonie fixă, în scădere cu 6,6% față de perioada echivalentă din 2014, și 1,18 milioane de abonamente de internet fix, ceea ce reprezintă un declin de 1,1%.
Pe segmentul de telefonie mobilă, operatorul român avea 5,99 milioane de clienți, de la 6,05 milioane în decembrie 2014.
La finele anului 2015, rețeaua de fibră optică era prezentă în 25 de orașe. Clienții care optează pentru această tehnologie au acces la servicii de internet cu viteze de până la 1 Gbps și de servicii de televiziune interactivă (IPTV). În 2015, serviciile 4G au atins o acoperire de 57% în zonele urbane, cu viteze de până la 150 Mbps, potriivit datelor Telekom Romania.
CITEȘTE ȘI FOTO - HTC lansează trei noi smartphone-uri: Desire 825, Desire 630 și Desire 530Proiectul RoNet, care asigură infrastructura necesară pentru conectarea unor localități izolate la Internet, se află în faza de implementare, până la finalul lui 2015 fiind finalizate lucrările pentru aproximativ 100 dintre cele 783 de localități vizate. Finanțat din fonduri europene, proiectul trebuia finalizat până în decembrie 2015.
În ultimul trimestru al anului, Telekom România a consemnat venituri totale de 263 milioane de euro, în creștere cu 4,4% față de anul precedent.
Profitul operațional înainte de taxe, depreciere și amortizare (EBITDA) a scăzut cu 24,3%, la 53 milioane de euro.
Rezultatele au fost afectate, printre altele, de costurile mai ridicate aferente conținutului TV și ale celor cu echipamentele mobile și TV, ca urmare a eforturilor companiei de a oferi o experiență superioară clienților de pe segmentele fix și mobil. La rezultatele înregistrate a contribuit și o scădere a veniturilor din activități colaterale precum valorificarea infrastructurii vechi de cupru și a portofoliului imobiliar, se arată în comunicatul grupului remis Profit.ro.
Afacerile diviziei de servicii de telecomunicații fixă au crescut cu 2,8%, la 148 milioane de euro, iar divizia mobilă a avut venituri de 115 milioane de. euro, cu 6,5% mai mari față de decembrie 2014.
Numărul de clienți pentru serviciile TV a urcat anul trecut cu 2,7%, la 1,452 milioane.
Pe segmentul telefoniei mobile. numărul de clienți cu contracte de abonament a crescut cu 12%, la 1,893 milioane, în timp ce numărul de clienți pe cartele preplătite a coborât cu 5,9%, la 4,1 milioane.
Venitul mediu lunar pe client (ARPU) s-a situat la 4,5 euro, în stagnare față de 2014.
Veniturile generate de serviciile de date au avut o pondere de 27% din total, cifra fiind egală cu cea înregistrată în 2014.
În prezent, Telekom Romania Mobile Communications asigură acoperire 4G pentru 57% din populația din mediul urban și pentru 32,4% din totalul populației (rural și urban).
În București, acoperirea 4G este de 98% din suprafață, în timp ce în orașele turistice Brașov și Poiana Brașov acoperirea este de 98%, respectiv 100%.
În plus, clienții care nu se află în aria de acoperire 4G, au acces la tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 275 orașe și alte peste 5.000 de localități.
Lansat în 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote, redenumiți Telekom Romania Communications și Telekom Mobile Romania Communications.
Telekom Romania este un brand care aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.
Telekom Romania Communications este unul dintre cei mai mari operatori locali de telecomunicații. Acționari sunt OTE International (Grecia) - 54,01% și Ministerul Comunicațiilor - 45,99%.
Telekom Romania Mobile Communications este al treilea jucător pe segmentul de telefonie mobilă, după Orange România și Vodafone România, și are ca acționari Cosmote Mobile Communications (Grecia) - 70% și Telekom România Communications - 30%.