Înainte ca realitatea virtuală să atingă maturitatea, o multitudine de domenii de activitate vor fi schimbate, într-o formă sau alta, prin folosirea tehnologiilor care formează ceea ce numim realitatea augmentată.
AR-ul, spre deosebire de VR, este mai mult aproape din punct de vedere tehnic de prezent. Iar prima ramură a acestei noi tehnologii care va crește rapid în viitorul apropiat este zona de mobile.
Conform unei cercetări realizate de Digi-Capital, până în 2021 realitatea augmentată va fi o piață care va valora peste 60 de milioane de dolari. În următorii patru ani, AR-ul mobil va depăși peste un miliard de utilizatori, conform aceluiași raport.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Google, Facebook, Apple și restul jucătorilor de pe piața smartphone-urilor vor fi cei care vor genera creșterea rapidă a realității augmentate și care vor însuma venituri de 60 de milioane de dolari doar în următorii patru ani.
Cele trei mari companii, Google, Facebook și Apple, nu au făcut niciodată un secret din faptul că sunt extrem de interesați de posibilele aplicații pe care le presupune realitatea augmentată.
Nu mai departe de săptămâna aceasta, Apple a anunțat că versiunea cu numărul 11 a sistemului de operare folosit de iPhone și iPad, care va fi lansat în toamnă, va include suportul software necesar pentru ca dezvoltatorii să creeze aplicații și jocuri cu elemente de AR.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Alphabet, părintele Google, au depășit 1.000 de dolari pe unitate pentru prima dată în istorieGoogle, Samsung și restul producătorilor de smartphone-uri cu Android sunt așteptați și ei să lanseze noi produse de realitate augmentată în anii următori. Google pune la dispoziția acestora platforma numită Tango, pe baza căreia pot fi create aplicații de AR.
În afară de jocuri, care probabil va fi cel mai dinamic subdomeniu al realității augmentate mobile în următorii ani, datele mobile, comerțul electronic și advertisingul sunt principalele domenii care vor avea de câștigat de pe urma creșterii AR-ului.
Operatorii de telefonie mobilă vor găsi în realitatea augmentată un motivator important pentru ca utilizatorii să cumpere pachete mai mari de date, deoarece informațiile care vor fi suprapuse mediului real vor fi încărcate de pe internet.