În urmă cu patru ani, Apple a schimbat strategia de dezvoltare, oferind mai multă autonomie grupurilor de produse, iar acum, această schimbare dă roade și se vede foarte bine în numărul foarte mare de utilizatori noi care aleg să cumpere produsele companiei.
Până în 2018, Apple încerca să ofere cât mai mult focus produselor aflate pe val, gen iPhone și Apple Watch. Asta însemna că restul produselor, precum iPad sau Mac, aveau de suferit, fiind mai rar actualizate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Din 2018, Apple a schimbat strategia și a început să ofere autonomie echipelor care se ocupă de grupurile de produse. În loc ca cineva pe lanțul ierarhic să decidă și să aprobe evoluția pentru toate produsele companiei, departamentele grupurilor de produse funcționează acum independent, arată o analiză făcută de Above Avalon.
La patru ani distanță, se vede cum toate categoriile de produse Apple au avansat mult mai rapid, lansând mult mai mult update-uri decât se întâmpla înainte de 2018.
Și mai important, acestea atrag utilizatori noi într-un ritm excelent:
- iPhone - 60 de milioane de utilizatori noi pe an (cel mai bun ritm din ultimii cinci ani);
- Apple Watch - 30 de milioane de utilizatori noi pe an (cel mai bun ritm din toate timpurile);
- iPad - 30 de milioane de utilizatori noi pe an (cel mai bun ritm din toate timpurile);
- Mac - 15 de milioane de utilizatori noi pe an (cel mai bun ritm din toate timpurile).
Conform aceleiași analize, nu există la ora actuală nicio altă companie care să poată țină pasul cu Apple - să aibă același ritm de dezvoltare și de atragere a noilor utilizatori pe o gamă atât de largă de produse.